reklama Suzuki

Dnešní videosnímek se týká limitované Alpiny B3 v provedení GT3. Čím si vás bétrojka získá? Zvukem svého přeplňovaného šestiválce nebo dechberoucí akcelerací z 0 na 300 km/h?

Společnost Alpina, dvorní ladič značky BMW, se zúčastňuje závodní série GT3 s vozem Alpina B6. Na počest těchto aktivit se Alpina rozhodla postavit limitovanou edici modelu B3 s názvem B3 Biturbo GT3 v počtu pouhých 99 kusů. Modely B3 Biturbo jsou postaveny na základech BMW 335i. Alpina velmi decentně vylepší jejich exteriér, zvýší výkon motoru, upraví podvozek a už tak luxusní interiér dokáže přeměnit v exkluzivní záležitost. To se týká všech modelů, které Alpina upravuje. V případě B3 Biturbo GT3 se však technici primárně orientovali na jízdní vlastnosti. Z přeplňovaného řadového šestiválce vymáčkli 300 kW (408 k) a 540 Nm.

Bavorácké písty v motoru musely udělat místo těm od Mahle, které Alpina používá. Alpina na své modely dodává své vlastní výfuky, ale u GT3 naleznete titanový výfuk od firmy Akrapovič, specialisty na závodní výfuková potrubí. Další specialista, tentokrát na samosvorné diferenciály, firma Drexler, dodala diferenciál. 


Autor: Alpina

reklama Isuzu

B3 GT3

Obligátní přední spoiler pod nárazníkem byl doplněn o karbonové lízátko a boční splitery zvyšující přítlak na přední nápravě. Víko kufru osadila Alpina spoilerem s možností individuálního nastavení. Kola o rozměrech 8,5×19 a 9,5×19 nesou název Alpina Classic. Na 19“ rozměr mají skvělou hmotnost. Přední kolo váží 8,6 a zadní 9,5 kilogramů.


Autor: Alpina

B3 GT3

Pod koly se skrývají silné brzdy s ventilovanými kotouči. Pneumatiky dodal Michelin. Vybírat lze mezi silničními Pilot Sport a polozávodními Pilot Cup+. Interiéru dominují anatomická kožená sedadla Recaro. Volant a řadicí páka 6stupňové automatické převodovky jsou obšité alcantarou. GT3ka atakuje stovku za 4,6 sekundy a dech jí dojde ve 300 km/h.

Video od Sport Auto