Plány na společný vývoj a výrobu sportovního vozu obě značky oznámily už před rokem. Co z toho může vzejít? Současná šeptanda moc konkrétních informací nepřináší, takže nám nezbývá nic jiného, než věštit z křišťálové koule.
Na legendární Corollu AE86 navázala Toyota modelem GT86 a stejný comeback s modelem Supra nám už nějaký pátek slibuje. V Mnichově se otevřeně mluví o sportovním automobilu ve stylu M1 s motorem uprostřed. Dáme-li si dohromady jedna a jedna, pak mluvíme o jednom a totéž autě, pokaždé s jiným znakem na kapotě. Všechny generace Supry měly motor umístěný vpředu, naopak střela M1 měla motor uprostřed, ale projekt je zatím open minded, tudíž nelze nic vyloučit. O motoru samotném se zatím nemluví, ale osobně bych se přikláněl k přeplňovanému osmi nebo šestiválci a nezavrhoval bych ani elektromotor pomáhající přední nápravě, spíše naopak vzhledem k faktu, že hybridní supersporty jsou na vzestupu. Lehkým materiálům (karbon, hliník, titan) bude dán velký prostor jak na podvozku, tak na karoserii.
Výsledek
Opravdu se tolik šetří, když ani giganti jako Toyota a BMW nejsou schopni (ochotni?) vyrobit sportovní auto ve vlastní režii? Výsledek ale nemusí být vůbec špatný. Jde spíše o to, jestli „tohle“ auto bude klonem sebe sama jako je tomu u GT86 a Subaru BRZ nebo bude mít každý vůz vlastní identitu, ale stejnou techniku – viz Audi R8 a Lamborghini Gallardo. Rád bych se přiklonil k druhé variantě. Spojí-li se německá dokonalost a japonská pečlivost (vzpomeňte na Lexus LFA), pak z toho nemůže vzejít špatný automobil.