ŠOK: Příští generace BMW M3 s motorem V6!

V Mnichově se dočista zbláznili. Příští generace ikonické M3 dostane nikoli řadový, ale vidlicový šestiválec. Je to konec éry řadových šestiválců u BMW?

Kohokoli, kdo má rád auta značky BMW, se zeptejte, co je pro tyto vozy typické. V odpovědi zcela jistě zazní, že jsou to řadové šestiválcové motory. Zdá se, že masivní nástup přeplňování turbodmychadly byl začátek konce tradičního DNA mnichovských vozů. Přeplňování postihlo i vrcholné M modely a nevyhne se ani nové generaci M3, která má přijít v roce 2014. Současná M3 s motorem V8 je posledním BMW s atmosférickým motorem. Je už známo, že ta příští se vrátí k šestiválci. Mluvilo se dokonce o trojici turbodmychadel. Poslední nemilé zprávy přinesl web insideline.com, které hovoří o tom, že BMW pro M3 vyvíjí motor V6! Třílitrový motor s dvojicí turbodmychadel by měl disponovat výkonem 320 kW (435 k) a točivým momentem 548 Nm.

Proč V6?

První M3 generace E30 měla čtyřválec. Následující generace E36 přišla se šestiválcem, na který navázala třetí generace M3 E46. Poslední, čtvrtou generaci E90 pohání atmosférický osmiválec, který však nemůže plnit budoucí emisní limity Euro6. Cesta za vyšším výkonem
a nižšími emisemi vede přes menší motor s přeplňováním. 


Autor: insideline.com

neoficiální virtuální podoba příští M3

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Pro V6 se BMW rozhodlo kvůli kompaktnějším rozměrům, neboť vidlicový motor je menší, než řadový a může tak být v karoserii posunut blíže středu vozu. Z hlediska stavby vidlicového motoru se bude BMW držet úhlu 90° rozevření válců. Mezi řadami válců se budou nacházet turbodmychadla twin-scroll a katalyzátory. Dojde i na křížené jednodílné výfukové svody.


Autor: insideline.com

M3 2014

 Automobilka na motoru tak aplikuje technologie, které má motor V8 v aktuální M5, X5M a X6M. Není překvapením, že převodovka bude 7stupňová dvojspojková, ale pro M3 by měla být k dispozici i 6stupňová manuální. Ve vývoji jsou rovněž karbon-keramické brzdové kotouče s hliníkovými třmeny, které snižují neodpružené hmoty. Tyto brzdy ale budou zcela jistě za příplatek. Snižování hmotnosti je u nové M3 velkým tématem a stejně jako nová řada 3, bude i nová M3 lehčí, než ta stávající.

Nepřehlédněte: Test nové řady 3 od BMW

Vynucené opuštění tradic?

Můžeme odsuzovat BMW za to, že chce přinést rychlejší, výkonnější a lehčí model? Byl motor V6 jediným řešením, jak přinést lepší vůz z pohledu efektivity a emisí? Pokud ano, pak je to smutný příběh, že pro nižší emise a vyšší výkon musel zemřít řadový šestiválec. Motor V6 tak použije BMW vůbec poprvé a protože se jedná o M model, je ta zpráva o to bolestnější. Nemůžeme se zbavit dojmu, že BMW mělo hledat jiné cesty. Obáváme se, co bude následovat. Pohon předních kol?

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.