Sběratelská Corvette 427 – rychlé a drahé loučení

K 60. výročí modelu Corvette nadělí Chevrolet zákazníkům nadupanou Corvette 427 Cabrio. První kus sběratelské edice byl už dokonce vydražen. Tipnete si za kolik?

V dlouhé historii modelu Corvette je hned několik sběratelských edicí nebo jinak výjimečných verzí. Nyní to bude 60 let, co na svět vyjela první generace tohoto legendárního sportovního vozu. Věděli jste, že už tehdy měla sklolaminátovou karoserii místo plechové? Chevrolet se šedesátileté výročí „Vette“ rozhodl oslavit s velkou parádou. Z regálů vybral to nejlepší – díly vrcholných modelů Corvette Z06 a Corvette ZR1 a namontoval jej do kabrioletu. Znalci už tuší, co se pod označením Corvette 427 skrývá. Ano, je to objem motoru v krychlových palcích – tedy 7,0 litru. Motor LS7 s výkonem 370 kW (505 k) pochází ze Z06ky stejně jako 6stupňová manuální převodovka. Automat v 427 Cabrio nebude nabízen.

„Modelový rok 2013 bude pro Corvette historickým milníkem, a zároveň posledním rokem výroby současné generace C6,“ řekl Chris Perry, viceprezident pro globální marketing a strategii Chevroletu. Dále dodal: „Nemohli jsme přijít na vhodnější způsob, jak oslavit toto výročí, než spojit ikonické označení 427 a Corvette kabriolet.“


Autor: Chevrolet

první a současná generace Corvette

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Čtěte Corvette v roce 2012 ještě rychlejší

Delikatesy a la Chevrolet

Připomínáme, že motor LS7 byl vyvinut v závodním oddělení připravující závodní Corvette pro závody GT1. Ručně smontovaný motor má ojnice a výfukové ventily z titanu, kovanou klikovou hřídel a mazání se suchou skříní. Corvette Z06 darovala edici 427 i svoji zadní nápravu. Adaptivní tlumiče Magnetic Ride Control pro změnu pochází z vrcholné ZR1. Přední 19“ a zadní 20“ kola obouvají salámy Michelin PS2. Kola lze mít grafitově šedá, černá nebo pochromovaná.

Lehká jako vždy

Nebyla by to Corvette, kdyby měla trpět nadváhou, a proto je i 427 Cabrio vybaveno několika komponenty z uhlíkových vláken, které pomáhají snížit hmotnost. Jsou to karbonová kapota, přední blatníky, panely podlahy a přední spoiler pod nárazníkem. Pohotovostní hmotnost je 1522 kilogramů. Ta samozřejmě nahrává dosahování dobrých časů z 0–100 km/h za 3,8 sekundy a čtvrt míli ujede 427ka za 11,8 sekundy. Maximální rychlost činí 305 km/h.

Jak poznáte 427 Cabrio?

Corvette 427 Cabrio bude oděna do bílého hávu Artic White s šedými pruhy táhnoucími se přes celý vůz. Exteriér a interiér ponese loga Corvette s číslicí 60. Kůže v kabině bude tmavě modré barvy. Volant, řadicí páka a madlo ruční brzdy budou potaženy semišem.

Majitel prvního kusu se plácl přes kapsu

Automobilka dala první vyrobený kus edice s pořadovým číslem 001 do dražby. V aukční síni Barrett – Jackson Scottsdale nechal zájemce o tento vůz neuvěřitelných 600 000 USD, tedy necelých 12 milionů korun. Peníze putovaly na charitativní účely a automobil ke šťastnému majiteli. Další zájemci o edici Corvette 427 Cabrio se dočkají nejdříve za půl roku. Dodejme, že běžná Corvette Cabrio stojí v USA 54 600 dolarů.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.