S příchodem nového Renaultu Clio RS se obmění i vozy v cupovém poháru. Přibližme si nářadí, se kterým se bude závodit od roku 2014.
Clio RS 200 ukončilo éru atmosférického dvoulitru, který poháněl nejrychlejší Clio od roku 1999. Novinka má pod kapotou přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 147 kW (200 k). Výkon tedy zůstal na stejné hodnotě jako předtím, ale s nástupem turbodmychadla má motor více točivého momentu (234 Nm), který je k dispozici od nízkých otáček. Další radikální změnou je převodovka EDC (Effiecient Dual Clutch), tedy automatizovaná 6stupňová skříň se dvěma spojkami nahrazující tradiční manuál. Renault Sport nyní představil závodní verzi pro Clio Cup 2014. Závoďák si pochopitelně polepšil ve všech směrech – výkon 161 kW (219 k), točivý moment 270 Nm, místo EDC má 6stupňovou sekvenční převodovku. Podvozek je díky stavitelným tlumičům ZF-Sachs, samosvornému diferenciálu a brzdám AP Racing mnohem schopnější, než sériový vůz. Velké zadní křídlo umí vytvořit přítlak až 40 kilogramů. Auto jezdí na 17“ kolech Speedline obutých do pneu Michelin, které se v Clio Cupu používají. Clio Cup nyní prochází testováním, koupit jej bude možné od září 2013 s cenou € 37 800 bez daně.