Během pěti desetiletí se model 911 stal srdcem a symbolem značky Porsche. Jen o několika málo dalších automobilech můžeme prohlásit to samé. Podívejte se na rozdíl padesáti let, které dělí první a poslední generaci devětsetjedenáctky.
V letošním roce bude Porsche 911 slavit padesátiny a k této příležitosti Porsche představí speciální model, o kterém můžeme zatím jen spekulovat (čtěte: Jaký bude výroční model 911). Toto významné výročí bude automobilka Porsche slavit v průběhu celého roku. Ve Stuttgartu se Porsche zúčastní výstavy Retro Classics, v březnu budou v Porsche Museu vystaveny speciální exponáty, 911ka bude mít i své světové turné, historii a vývoji modelu 911 se bude Porsche Museum speciálně věnovat od 4. června do 29. září a nakonec vyjde i výroční kniha věnovaná této legendě.
Za oněch padesát let se modelu 911 vyrobilo více než 820 000 kusů, což z devětsetjedenáctky činí nejúspěšnější sportovní vůz na světě. Sám Ferry Porsche popsal 911 slovy: „911 je jediným vozem na světě, se kterým můžete jet na africké safari, v Le Mans, do divadla nebo se s ním pustit do přeplněných ulic New Yorku.“
První 911 (1963)
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Jako nástupce modelu 356 si 911 získala srdce nadšenců sportovních aut od samého počátku. Prototyp byl poprvé představen na frankfurtském autosalonu v roce 1963 jako model 901, na trh v roce 1964 se dostal s označením 911. Jeho vzduchem chlazený šestiválcový boxer dával výkon 130 koní. Levnější a pomalejší alternativou od roku 1965 byl čtyřválcový model 912. V roce 1966 Porsche představilo stošedesátikoňovou 911 S, která se pyšnila koly Fuchs z lehké slitiny. Další osobitou 911 byla verze Targa s odnímatelným střešním panelem, která debutovala koncem roku 1966.
Poloautomatická čtyřrychlostní převodovka Sportomatic se dostala do výroby následující rok. Další známé verze byly 911T a 911E. Za zmínku stojí fakt, že Porsche bylo prvním německým výrobcem, který byl schopen reagovat na přísné emisní limity platící na severoamerickém trhu. Vrcholem první generace 911 byla Carrera RS 2,7 z roku 1972 s motorem o výkonu 210 koní. Tento odlehčený model vážící méně než 1000 kilogramů uměl „stovku“ pod 6 sekund. Maximální rychlost činila 243 km/h. 1580 vyrobených kusů z něj dělá jedinečný unikát. Tento model zvítězil ve 24 hodinovém závodě v Daytoně a stal se otcem současných 911 GT3 a 911 GT3 RS.
Současná 911 (2011)
Tato generace, interně označovaná jako 991, představuje největší technický skok v evoluci 911. Mezi zásadní inovace patří podvozek s delším rozvorem a širším rozchodem kol. Porsche se více než kdy jindy soustředilo na efektivitu, 991 je vozem s větším výkonem a menší spotřebou paliva.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Aktuální 911
Svůj podíl na tom má nejen motor se systémem Start/Stop, ale i 7stupňové převodovky (Porsche je prvním výrobcem na světě, který zavedl do výroby 7stupňovou manuální převodovku) a rovněž hybridní konstrukce z hliníku a oceli. Dnes má „základní“ 911 Carrera motor o objemu 3,4 l (vodou chlazený šestiválec boxer) s výkonem 257 kW (350 k).