Zvýšení výkonu se dosáhlo úpravou sacích traktů v hlavách válců, novými vstřikovači a vyšším tlakem vstřikovaného paliva. 911 Turbo dosahuje s novými turbodmychadly s většími kompresorovými koly výkonu 540 resp. 580 koní. Motory jsou vybavené funkcí dynamického udržování plnicího tlaku.

Facelift

Nové modely 911 Turbo přebírají rysy designu, které jsou použité na aktuálních modelech 911 Carrera. Jsou však doplněné prvky typickými pro modely 911 Turbo. Přední části dodává širší výraz použití upraveného nárazníku s aerodynamickými ploškami na rozích, tenká horizontální LED světla s dvojitými světelnými trubicemi a dodatečná příčka v centrálním nasávacím otvoru. 


Autor: Porsche

cabrio & coupé

Na první pohled jsou jasně patrné trojrozměrně působící zadní sdružené svítilny s brzdovými světly ve tvaru čtyř bodů a originálním podsvícením, které jsou shodné s řadou 911 Carrera. Přepracovány byly nejen otvory pro výfuky, ale také dva páry koncovek výfuku. Nová je též kapota motoru tvořená trojicí samostatných částí – po stranách jsou podélné otvory, zatímco střední část je řešena tak, aby zajistila optimální plnění motoru.

Technika

Motory jsou nyní vybavené funkcí dynamického udržování plnicího tlaku, která dále zlepšuje odezvu motoru při dynamické jízdě. Tato funkce udržuje plnicí tlak při změnách zatížení motoru – například v situaci, kdy je plynový pedál sešlapován jen mírně. Této regulace se dosahuje přerušením dodávky paliva při současném zachování otevření škrticí klapky. Výsledkem je to, že motor reaguje na pohyby plynového pedálu prakticky bez zpoždění. Tato funkce je více zřetelná v režimech Sport a Sport Plus než v režimu Normal.

Výkony

Nové 911 Turbo S coupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 2,9 s, jeho nejvyšší rychlost má hodnotu 330 km/h, což je o 12 km/h více než dříve. 911 Turbo akceleruje za 3,0 s a jede nejvýše 320 km/h – o 5 km/h rychleji než dříve. Provedení coupé spotřebují v kombinovaném režimu jen 9,1 l/100 km, v provedení cabrio 9,3 l/100 km. Snížení spotřeby je zásluhou optimalizace elektronické řídicí jednotky motoru a převodovky s upravenou strategií řazení.

Sport Chrono v základní výbavě

Nový sportovní volant má průměr 360 mm, jeho vzhled vychází z volantu modelu 918 Spyder a je vybaven ovladači pro změnu jízdních režimů. Jde o otočný kroužek, který umožňuje zvolit jeden ze čtyř jízdních režimů – Normal, Sport, Sport Plus a Individual. Pozice Individual umožňuje řidiči zvolit specifické nastavení pro různé systémy vozu. Další novinkou paketu Sport Chrono je spínač Sport Response, umístěný uprostřed otočného ovladače. 

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Po jeho stisknutí se motor a převodovka nastaví do režimu, který zaručuje nejrychlejší možné reakce. Jde o funkci, jež má své kořeny ve světě automobilových závodů. Po dobu 20 sekund je automobil připraven nabídnout maximální možnou akceleraci, tato funkce se osvědčuje například při předjíždění. Mezi přístroji se po stisknutí objeví časovač zobrazující čas, po který řidič tuto funkci využívá. Funkci Sport Response lze vyvolat tak často, jak je potřeba, a je připravena při jízdě v jakémkoliv režimu.

Sportovní stabilizace

Stabilizační systém Porsche Stability Management (PSM) je v nových modelech 911 Turbo doplněn novým režimem PSM Sport, který se aktivuje jednoduchým stiskem tlačítka PSM na středové konzole. Nezávisle na zvoleném jízdním režimu se systém PSM přepne do velmi sportovního nastavení, jež posunuje okamžiky zásahu stabilizačního systému ještě dále, než tomu bylo v předchozím provedení v režimu Sport Plus. 

Díky tomu lze v nových modelech jít ještě blíže jejich skutečným limitům, a to zejména na závodních okruzích. Při aktivaci tohoto režimu se rozsvítí kontrolka systému PSM a současně automobil na displeji oznámí skutečnost, že činnost stabilizačního systému je omezena. I v režimu PSM Sport však zůstává stabilizační funkce v pozadí zapnutá. Systém PSM lze kompletně vypnout delším stiskem tlačítka PSM.

Nový Communication Management

Do inovovaných modelů 911 Turbo přichází nová generace infotainmentového systému PCM s online navigací. K dispozici je mnoho funkcí, zajišťovaných standardně dodávaným modulem Connect Plus. Navigační systém dokáže pracovat s dopravními informacemi v reálném čase. Trasu i různá místa je možné vizualizovat v 360stupňovém pohledu, případně využívat satelitní snímky zemského povrchu. Pro zadávání znaků lze nyní využít i psaní prstem. Navíc je možné snadněji a rychleji integrovat chytré mobilní telefony, a to například pomocí Wi-Fi, Bluetooth nebo kabelu. Vybrané funkce vozu lze nyní obsluhovat vzdáleně. Stejně jako tomu bylo v předchozích provedeních, i nyní je standardem audioaparatura Bose, kterou lze na přání nahradit za systém Burmester.

Ceny

Nové modely 911 Turbo vstoupí na trh koncem ledna 2016 v následujících verzích a za následující ceny včetně DPH a povinné výbavy: 

911 Turbo 174 669 eur 

911 Turbo cabriolet 187 759 eur 

911 Turbo S 202 872 eur 

911 Turbo S cabriolet 215 962 eur

Video od Porsche