Zpráva, že se plzeňský závodník vrací po letech za volant Seatu, už oběhla zemi. Na dnešní tiskové konferenci jsme se seznámili s plány Petra Fulína na letošní sezónu. A pochopitelně jsme si prohlédli jeho nový vůz.
Petr Fulín bude letos obhajovat svá prvenství v ETCC z obou předchozích let s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. Celý projekt nese název SEAT OLÉ MOTORSPORT a stane se součástí komunikace na podporu programu operativního leasingu pro soukromé osoby SEAT OLÉ!, nabízeného ve spolupráci se SEAT Finance od ŠkoFINu.
Projekt je v současné době plánován jako dvouletý s cílem posílit image značky SEAT.
Protože v letošní sezóně ETCC bude několik týmů používat nový Leon Cup Racer, chce Petr Fulín zahájit testování hned, jak to počasí dovolí. „Rád bych začal testovat v únoru, nejpozději v březnu.,“ říká Fulín. Krátké seznamovací svezení (na 10 kol) se uskutečnilo na Autodromu Most v prosinci minulého roku. První závod odstartuje v květnu na maďarském Hungaroringu viz kalendář.
Kalendář FIA ETCC 2015
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.2.-3. května – Hungaroring (HU)
20.-21.června – Slovakiaring (SK)
27.-28. června – Paul Ricard (F)
5.-6. září – Masarykův okruh Brno (CZ)
19.-20. září – Zolder (B)
10.-11. října – Pergusa (I)
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.SEAT Leon Cup Racer je závodní vůz třídy TC3. Vznikl pro značkový šampionát SEAT Eurocup. Splňuje předpisy pro FIA ETCC a národní okruhové šampionáty vč. toho českého.
vůz | SEAT Leon Cup Racer | výkon (kW) | 243 |
---|---|---|---|
palivo | benzín | točivý moment (Nm) | 410 |
náhon | přední | brzdy | 6p/362 mm, 4p/310 mm |
převodovka | 6st. dvouspojková DSG | kola | 10×18 |
počet válců | 4 | hmotnost vozu (kg) | 1150 |
objem motoru (ccm) | 1968 | objem palivové nádrže (l) | 55 |
Petr Fulín je dvojnásobný evropský šampion v závodech cestovních vozů (ETCC). Závodní kariéru započal v roce 2006. Ostré lokty získal v BMW 1 Challenge a Octavia Cupu. V roce 2008 skončil v Octáviích na 2. místě. Po skončení domácího Octavia Cupu přešel do Evropy, do Seat Leon Supercopa. První sezónu se Seatem zakončil celkově 8. místem. O rok později byl celkově 4., což zopakoval i v sezóně 2011. Od roku 2012 do roku 2014 jezdil v ETCC s vozem BMW, kde dvakrát dosáhl na příčku nejvyšší.