Nedávno Nissan popřel pokračovatele svého topmodelu a nyní se proslýchá, že GTR druhé generace nakonec bude. Už to ale nebude mít tak lehké jako ta první, v jeho vlastní domovině mu roste konkurence.
Přišel, viděl, zvítězil. I tak by se dal nazvat vstup Nissanu GT-R na světové trhy v roce 2008. Na Nürburgringu zesměšnil kdekoho, nabídl výkony supersportu, použitelnost běžného vozu, a to za poloviční cenu ve srovnání se zaběhlou konkurencí. Stále je o něj zájem, stále se vyvíjí a zdokonaluje. Momentálně parametry hovoří takto – výkon 404 kW (550 k), točivý moment 632 Nm, z 0–100 km/h za 3 sekundy, maximální rychlost 313 km/h, pohotovostní hmotnost 1815 kilogramů. To vše za cenu 2,5 milionu korun včetně DPH. Na trzích s pravostranným řízením se navíc prodává odlehčená verze Track Pack.
Nedávno jsme uronili slzu nad tím, že by godzilla (jak se Skylinům a GT-R přezdívá) neměla mít pokračovatele. Server Edmunds.com získal informace od zdroje z Nissanu, že příští GT-R bude v roce 2018. Do té doby nás čekají ještě další evoluce stávajícího modelu. Dočkáme se dalšího posílení motoru a úprav podvozku? Možné to je, ale více se tentokrát zapracuje na vzhledu – konkrétně na světlometech a náraznících, a to vpředu i vzadu.
Ať bude nová generace GT-R jakákoliv, rozhodně už to nebude mít tak lehké. V roce 2015 se očekává návrat Hondy NSX s hybridním pohonem. Honda se prý nechala slyšet, že jejich lehoučká NSX se SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive) a V6 VTEC zajede Nürburgring rychleji než aktuální GT-R. Počkejme si a uvidíme. V současné době Honda nenabízí na našem trhu žádný sportovní model, takže pro fanoušky značky to může být dlouhé čekání.
Podobné články:
- VIDEO: Nissan 370Z Nismo – kouřové signály
- Příští Nissan Z bez hřmícího šestiválce
- Páteční garáž 6.1. 2012
- Nissan Z jako crossover – zrada, která se vyplatí
- Nissan pracuje na Nismo GT-R