Není klika jako klika aneb jak se otvírají supersportovní vozy

Přinášíme vám desítku nejzajímavějších způsobů otvírání dveří současných sportovních vozů. Zdaleka ne vždy je jasné, jak se takový vůz otvírá. Přesvědčte se.

Jsou krásné, drahé, luxusní a rychlé. Chtěl by je každý, i když ne každý je umí řídit. Ale abyste mohli nasednout, musíte vědět, jak se takový vůz otvírá. Řeč je o supersportech a jejich klikách dveří. Výrobci sportovních vozů rádi vymýšlejí netradiční řešení, ať už co se designu kliky týče nebo samotného mechanismu dveří. Cesta do supersportů je mnohdy záludná a strastiplná, když nevíte jak na věc. TopDrive vám ukáže jak na to. Má to však jednu podmínku – musíte mít klíče od vozu.

10. Ferrari 458 Italia

Jako příklad jsme uvedli model 458 Italia, ale všechny současné Ferrari se otvírají stejným způsobem a to pomocí malé trojúhelníkové kliky. Na majitele či šťastlivce, kteří chtějí usednout do vozů této slavné značky, žádná nepříjemná překážka nečeká.

9. Audi R8

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Supersportovní Audi má běžnou, i když dosti nenápadnou kliku, neboť lícuje s hranou dveří.

8. Aston Martin V8 Vantage a Nissan GT-R

Designéři značek Aston Martin a Nissan měli podobný nápad, když pro Vantage (ale i pro DB9) a GT-R navrhli zapuštěnou kliku, která po zmáčknutí odskočí a vy pak máte čím dveře otevřít.

7. Mercedes-Benz SLS AMG

Také hvězda Mercedesu má zapuštěné kliky, které je potřeba vymáčknout. To je ale jen začátek, protože dveře se pak otvírají vzhůru, jako když pták roztáhne křídla. Ne nadarmo se 300 SL z 50. let přezdívalo Gullwing (křídlo racka). Současné SLS AMG navazuje právě na tento systém otvírání dveří.

6. Lamborghini Murciélago

Vertikální otvírání dveří je se značkou Lamborghini spjato už od modelu Countach. Dvanáctiválcové Murciélago je má taktéž, před jejich otevřením je však nutné „pobídnout“ zapuštěnou kliku na horní hraně dveří.

5. Lexus LFA

Na první pohled jsou dveře Lexusu LFA bez kliky, proto je nutné přijít blíže a pozorně se podívat do žlábku dveří. Na dveřích, těsně pod oknem, najdete nevýrazný čtvereček…

4. Koenigsegg Agera

Švédský výrobce silničních stíhaček má jedinečný design a s tím souvisí celá řada netradičně řešených detailů. Na spodní hraně dveří, tam, kde začíná nasávač vzduchu, je drobné tlačítko. Po jeho zmáčknutí se dveře povysunou a odklopí dopředu.

3. Rolls-Royce Phantom Coupé

Tento Rolls má masivní chromovanou kliku, takže není třeba detektivní práce. Na otázku, proč je klika na začátku a nikoliv na konci dveří, je jednoduchá odpověď – dveře se totiž otvírají v protisměru jízdy. Po jejich otevření vás čeká příjemné překvapení, v předním blatníku je zasunut deštník. Rolls-Royce Phantom zkrátka „myslí“ na svoji posádku.

2. Spyker C8

Přestože z krásného Spykeru nespustíte oči, kliku, páčku či tlačítko na dveřích byste mohli hledat do soudného dne. Nizozemský výrobce exkluzivních vozů umístil na model C8 tlačítka u zpětných zrcátek. Stačí zmáčknout a dveře se otevřou samy.

1. McLaren MP4–12C

Asi nejoriginálnější a nejzáludnější otvírání dveří má současný McLaren, který se otevře, až když jej pohladíte. Pod hranou dveří před zadními nasávači vzduchu jej zkrátka pohladíte bříšky svých prstů. Žádná páčka, výstupek ani tlačítko zde ale není.

Originalitu nelze upřít ani dveřím BMW Z1 z 80. let, které se zasunovaly do prahů. Zajímavé kliky měl i roadster Fiat Barchetta.

Podobné články:

4 komentáře u „Není klika jako klika aneb jak se otvírají supersportovní vozy“

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.