Závodní speciál JCW S2000 je postaven na základech civilního MINI Countryman. Jaké rozdíly jsou patrné na první pohled mezi těmito dvěma vozy?
Na první pohled je vidět, že karoserie závodního speciálu je širší s řadou funkčních aerodynamických dílů. Otvory v předním nárazníku a masce přivádí čerstvý vzduch na chladiče. Kapota, uchycená rychloupínáky pro snadnou manipulaci, disponuje rovněž řadou otvorů sloužících k odvodu horkého vzduchu z motorového prostoru. Široké nástavce blatníků musí pojmout široká kola. Nasávač na střeše přivádí vzduch do kokpitu vozu. Celá karoserie je odlehčena a zbavena pro závod zbytečných dílů.
Při pohledu z boku je patrná nižší světlá výška závodního speciálu s nastavitelnými tlumiči, naopak civilní Countryman je určen pro výlety do lehkého terénu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.boční pohled
Zadní partie, konkrétně páté dveře, jsou osazeny spoilery, přičemž ten na civilním MINI plní zejména estetickou funkci, naopak křídlo závoďáka generuje přítlak na zadní nápravě.
Křídlo vs spoiler
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Oba MINÍci používají 18 palcová hliníková kola, jeden závodní disky ATS se závodními pneumatikami MICHELIN, ten druhý originální disky z katalogu MINI se silničním obutím. Pod koly se nachází diametrálně odlišný brzdový systém. Závodní vůz využívá komponent AP-Racing Prodrive s drážkovanými kotouči a závodním brzdovým obložením.
Na zádi opět vidíme přítomnost rychloupínáků dveří, oko pro odtažení pod nárazníkem a závodní výfukový systém. Civilní verze nic takového nemá.
Po otevření dveří řidiči civilního Countrymanu nic nebrání naskočit do útulného interiéru. Posádka závodního vozu musí překonat homologovanou ochranou klec z chrom-molybdenových trubek.
Palubní deska civilního vozu oplývá řadou ukazatelů a spínačů. Pracoviště závodního vozu je zbaveno všeho nepotřebného. Palubní deska je zde poflockována, aby v předním skle neodrážela slunce. Řada spínačů je umístěna mezi řidiče a navigátora. Kůže a příjemné plasty, které má civilní vůz, musely ustoupit karbonu v případě závodního vozu. Tam je patrný obnažený skelet plechové karoserie z důvodu úspory hmotnosti.
Sedadla obou vozů jsou další kapitolou na téma rozdíly. Anatomicky tvarovaná komfortní sedadla potažená kůží a obohacená o výhřev najdeme logicky v civilním vozu. Závodní vůz má pouze dvě sedačky namísto čtyř. Jedná se o lehké skořepinové sedačky uchycené v kabině tak, aby byly co nejníže a pokud možno co nejvíce středu auta, kvůli rozložení hmotnosti automobilu. Sedačky jsou doplněny o závodní bezpečnostní pásy, které udrží posádku v sedadlech i v případě těžké havárie. Tyč řízení je prodloužena a nastavena nábou pod volantem, aby na něj řidič dosáhl z důvodu již zmíněného umístění sedadel. V zadní části kabiny bychom našli ukotvená náhradní kola pro případ defektu a bezpečnostní nádrž na palivo. Samozřejmostí pro každý závodní vůz je integrovaný hasící systém.
Ten nejzajímavější rozdíl, který nelze fotoaparátem zachytit, spočívá v jízdním projevu obou vozů.
Podívejte se na reportáž z představení MINI JCW S2000.