MINI JCW GP dorazilo do České republiky

Jako první vám přinášíme vlastní snímky Johna Coopera Workse v edici GP, který se vyrobí jen v počtu 2 000 kusů. Seznamte se s nejrychlejším aktuálním MINI, jeho detaily a cenou.

Díky nám jste jako první viděli MINI Roadster, když vloni v květnu dorazil do naší vlasti. Letos v lednu jsme vám přinesli test další horké novinky – MINI JCW Countryman. O MINI JCW GP jste na našich stránkách rovněž četli, nyní je čas vám tento vůz představit takříkajíc „z první ruky“.

Motokára, jak má být

Nenechte se ukonejšit vzhledem, auto sice vypadá skoro stejně jako John Cooper Works, ale odlišnosti zde jsou – jiná kola, velké karbonové zadní křídlo, zadní difuzor a pochopitelně jiné lakování. Nahlédnete-li do interiéru, pak uvidíte pouze dvojici sedadel, protože místo zadní lavice je rozpěra vyztužující karoserii. MINI sice hraje hodně na parádu, ale kabátek modelu JCW je funkční, pro verzi GP to platí dvojnásob. Červeně lakované brzdy mají všechny JCW včetně GP, ale s tím rozdílem, že na přední nápravě GP jsou 6pístkové třmeny. Průměry brzdových kotoučů jsou 330 a 280 milimetrů


Autor: Tomáš Čanda

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

MINI JCW GP

Ti pozornější z vás si všimnou i větších odklonů kol přední nápravy a pneumatik, které jiné MINI nemají. GP obouvá sportovní gumy Kumho Ecsta V700 s nižším profilem, konkrétně 215/40 R17 (17“ pneu jiných MINI mají profil 45). Nakousli jsme „vyšlechtěný“ podvozek, tak tedy jiná je geometrie (odklony a sbíhavost kol), tlumiče jsou uloženy obráceně (pístnicí dolu) a mají stavitelnou výšku. Mezi předními a zadními tlumiči jsou namontovány rozpěry. Původně se mluvilo o náhradě elektronické uzávěrky diferenciálu (EDLC – Electronic Differential Lock Control) za mechanickou, ale k tomu nakonec nedošlo, bohužel.

Svaly pod kapotou

Verzi GP pohání dvoukomorovým turbem (Twin-Scroll) přeplňovaná šestnáctistovka, výkon je stejný jako u JCW Countrymanu, tedy 160 kW (ostatní JCW mají 155 kW). Maximální hodnota točivého momentu činí 260 Nm, krátkodobě v overboostu až 280 Nm. Akcelerace z 0–100 km/h je otázkou 6,3 sekund, MINI dokonce uvádí čas na kilometr s pevným startem (26,1 s). Převodovka je výhradně 6stupňová manuální. Uváděná minimální, tedy suchá hmotnost je 1160 kilogramů, takže pohotovostní bude někde kolem 1200 kg. Výsledek? Severní smyčku Nürburgringu umí tohle MINI zdolat za 8 minut a 23 sekund.

Technické údaje
náhon přední akcelarace 0–100 km/h (s) 6,3
počet válců 4 maximální rychlost (km/h) 242
objem motoru (ccm) 1598 převodovka 6M
výkon (kW) 160 kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 7,1
točivý moment (Nm) 280 pohotovostní hmotnost (kg) +/-1200

Dramatické jsou barvy i cena

MINI JCW GP dostalo speciální barvy – karoserie je lakována odstínem šedé Thunder Grey, červené jsou nasávací otvory v předním nárazníku, zrcátka i bezpečnostní pásy uvnitř. Exteriér doplňují černo-červené polepy s logy GP. Interiér je taktéž vymazlený – se sportovními sedadly Recaro s kůží a alcantarou a kůží potaženou palubní deskou

Vůz je v základu vybaven radiem s CD přehrávačem, klimatizací, palubním počítačem a bixenonovými světlomety. Za černý podklad předních světel se běžně připlácí, u GP jsou součástní standardní výbavy. MINI si edici GP, omezenou na pouhých 2 000 kusů, nechá hezky zaplatit, v ČR ji pořídíte od 946 000 Kč vč. DPH. Utěšovat se můžete vědomím, že máte opravdu speciální model, kterého jsou u nás zatím dva kusy, přičemž na ten druhý se právě díváte.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Za setkání s tímto vozem děkujeme společnosti Invelt.

Podobné články:

Napsat komentář