Čtyřlitrový osmiválec biturbo můžete mít jak v sedanu, tak v kombíku třídy C. Nebo také v sexy sportovním coupé AMG GT. To je však striktně dvoumístné. Řešení, které skloubí atraktivní obal s praktickým obsahem, přináší nové C 63 AMG Coupé.

Tenhle motor teď u AMG frčí. Agregát V8 4,0 l biturbo montují v Affalterbachu do celé řady modelů. Když pohání sedan i kombík třídy C, pak je jasné, že ho dostalo i coupé. Opět se nabízí dvě verze – 350 kW (476 k) a 650 Nm v C 63 AMG a 375 kW (510 k) a 700 Nm v C 63 S AMG. Převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT-7, tedy dvouspojková automatika, je společná celé třídě C. Obsahuje čtyři módy od ekologického až po závodní, u Mercedesu to nazývají AMG Dynamic Select. Stabilizační systém ESP má tři módy (ON, SPORT, OFF).

Přednášky o designu C 63 AMG Coupé vás ušetříme, lepší bude nahlédnout do fotogalerie, kde budete moci slintat nad těmi karbonovými díly, sportovními sedadly apod.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Tři důležité věci. První, coupé dostalo jinou zadní nápravu, než má sedan a kombi. Pochopitelně je zde přítomen samosvorný diferenciál (mechanický u slabší verze, elektronický u verze S). Adaptivní tlumiče AMG Ride Control jsou součástí základní výbavy. Druhá, za sportovní výfuk s klapkami si budete muset připlatit. Třetí, verze S má dynamické uložení motoru.

Ačkoliv je ve výkonu a několika mechanických komponentech rozdíl mezi „základní“ verzí a verzí „S“, v dynamických disciplínách jsou si obě verze téměř rovny. Akcelerace 0–100 km/h za 4,0 (3,9) s. Maximální rychlost 250 km/h (290 km/h s příplatkovým paketem). Hmotnost 1710 (1725) kg.

Pokud je na vás C 63 AMG příliš a přesto se vám líbí třída C coupé, pak zvolte například C 250d.

Video od Mercedes-Benz

Fotogalerie