Nový koncept Mazdy prozradí směr budoucího směřování designu a technologií, kterými se bude japonská automobilka ubírat.
Na prosincovém tokijském autosalonu představí Mazda svůj koncept sedanu střední třídy. Jmenuje se Takeri a nese designový jazyk KODO, což znamená Duše v pohybu. Nepřímo tak prozradí, jakým směrem se budou ubírat tvary dalších modelů, zejména nástupce Mazdy6.
Takeri v sobě ukrývá systém SKYACTIV – rekuperační brzdový systém, který při zpomalování automobilu mění energii kinetickou na elektrickou. Ta se ukládá a následně využívá pro pohon elektrického příslušenství automobilu. Tím se snižuje zatížení motoru a následně jeho spotřeba paliva. Systém bude doplněn o funkci i-stop, u které předpokládáme, že je to jen jiný název pro systém Start/Stop zhasínající a opětovně startující motor na křižovatkách a při popojíždění po městě.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Takeri
Mazda u konceptu Takeri slibuje lehkou konstrukci celé karoserie a inovace na podvozku.
SKYACTIV = soubor technologií směřující k nižší spotřebě paliva při zachování stejných nebo lepších výkonů a lepších jízdních vlastností (motory, převodovky, podvozek, šasi)
i-Stop = technologie start-stop systému, který přesně pomocí alternátoru zabrzdí a pomocí startéru a přímého vstřiku paliva opět nastartuje motor (mnohem rychleji, než klasické start-stop systémy ostatních výrobců, které startují jen startérem)
Děkujeme Kanceláři pro uvádění románových příběhů na pravou míru za vysvětlení, nicméně toto vysvětlení je v souladu (nikoliv v rozporu) s informacemi uvedenými v článku.