Japonsko má mnoho tradic, ale ve výrobě sportovních limuzín prim rozhodně nehraje. Naopak takové Německo chrlí jedno super-limo za druhým. Inženýři v bílých pláštích se při tvorbě GS F museli tedy hodně zapotit. Zde je výsledek jejich práce.

Kdybychom z konkurenčního boje chtěli dělat další světovou válku, pak by Němci měli (opět) značnou přesilu. Stačí jmenovat – Audi S6 a RS6 Avant, BMW M5, Mercedes-Benz E63 AMGPorsche Panamera Turbo S. Američané spoléhají jen na jeden kanón, i když pořádný – Cadillac CTS-V a Britované se přidávají s Jaguarem XFR-S.

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Volejte do pekla a ptejte se na jejich váhu

Když v Lexusu započal projekt GS F, nestačilo jen pověsit plakát M5 na zeď. Protože Lexus zůstal u atmosférického motoru, jinými slovy v absolutních výkonových válkách nemůže přeplňované konkurenci stačit, zaměřil se na hmotnost. Chvályhodné. Je však hodně sebevědomé tvrdit, že rozdíl činí více jak 100 kilogramů. M5 váží dle tabulek 1870 kg, E63 AMG 1845 kg a nové GS F dle Lexusu 1830 kg. Pravda, pod pojmem pohotovostní hmotnost se dá nastrkat mnoho neznámých veličin (půl nádrže, prázdná nádržka od ostřikovačů, jeden a půl pasažéra, zapomenuté hašlerky v přihrádce apod.), ale ať tak či onak, bavíme se o velkých a luxusem napěchovaných sedanech. Ten, kdo bude přemýšlet o příplatkovém audio Mark Levinson, ten jistě nebude řešit nějaké kilogramy.

Proč turbodmychadlo?

Atmosférický motor bychom však vůbec nekritizovali, co na tom, že má „jen“ 348 kW (473 k) oproti 412 kW v BMW M5. Je snad 473 koní málo? Aspoň si je bude muset řidič zasloužit, až GS F šlápne na krk a bude chtít po jeho pětilitrovém osmiválci maximum. Kromě výkonu a točivého momentu (527 Nm) neprozradil Lexus dynamické parametry vozu. A nepochlubil se ani spotřebou, přestože 8stupňová automatická převodovka zde není náhodou. Podobně jako model RC F, dostalo tohle auto elektronický diferenciál TVD s módy standard, slalomtrack. Pod předními koly jsou šestipístkové brzdy a vůz obouvá Pilot Super Sport od Michelinu. Tečka. Na více info si budeme muset počkat.