reklama Suzuki

…ale zároveň se nechcete vzdát vymožeností digitálního světa, pak lze doporučit nejnovější sportovní Lexus. Vedle široké škály nastavení jízdních režimů nabízí dvě hlavní lákadla – náhon na zadní kola a atmosférický vidlicový osmiválec.

Vyrazit dnes se supersportem do města na nákupy či s luxusní limuzínou na závodní okruh je dost dobře možné a nebojím se říct, že i snadné. Současné automobily mohou měnit svůj charakter (odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, tuhost tlumičů, rychlost řazení, tuhost posilovače řízení, hlasitost výfuků atd.) dle libosti řidiče, stačí zmáčknout příslušný knoflík a z pohodlného auta je driftující bestie. Lexus RC F v tomto směru určitě potěší – diferenciál s vektorováním točivého momentu (TVD) má tři módy – standard, slalom a track. Dále je zde VDIM , který zahrnuje sportovní režim ABS a deaktivací stabilizačního systému. Protože je vůz vybaven 8stupňovým automatem, nabízí klasický automatický režim řazení, sportovní režim a manuální režim řazení pádly pod volantem.

Více prozradí následující video od Lexusu

To, čím se RC F vymyká je motor. Nejen, že Lexus nepodlehl downsizingu a nepohřbil vidlicový osmiválec, ale dokonce se vykašlal i na přeplňování. Dvaatřicetiventilový vidlicový osmiválec o objemu 4969 ccm produkuje atmosférických 477 koní (351 kW) a 530 Nm točivého momentu. Stovku dělá RC F za 4,5 s, k pokoření ¼ míle stačí 12,5 s a maximální rychlost činí 270 km/h. Upozorňujeme na vyšší výkon, než o kterém se mluvilo začátkem letošního roku. Tehdy Lexus uváděl, že RC F bude mít 450 koní (tedy 331 kW), nakonec jich má o 27 více.

reklama Isuzu

Motor je tak trochu umělecké dílo, jak znázorňuje následující video

Brzdy Brembo a LED světlomety máte ve standardu, ale pro lehčí CFRP (carbon fibre reinforced plastic) střechu, obě kapoty ze stejného materiálu a prémiový audiosystém Mark Levinson musíte zvolit dražší verzi Carbon Edition.

Názor TopDrive

Zatímco si všechny modely Lexus můžete vybavit paketem F Sport, tohle je pravé eFko – sportovní model se vším všudy. Japonci se s produkcí sportovních aut zrovna nepřetrhnou (kde jsou zlatá 90. léta), ale když už s něčím přijdou, pak to většinou stojí za to. Netroufáme si ani odhadovat jízdní vlastnosti, ale víme jistě, že tvrdým soupeřem pro RC F bude BMW M4. Jestli si ale Lexus za něco zaslouží velebit, pak za ten atmosférický osmiválec. Ten u BMW ani Mercedesu nenajdete. Poslední možností je tak Audi RS4 Avant, ale ta zase nemá náhon na zadní kola. Takže Lexus na léto a Audi na zimu? Napište nám, co si o tomhle autě myslíte.