Golf GTI Pirelli a GTI Clubsport – rozdíl 33 let a 153 koní

Zatímco první jubilejní model, Golf GTI Pirelli, přišel v roce 1983 na trh s nejvyšším výkonem 112 k, nejnovější jubilejní model, Golf GTI Clubsport, disponuje výrazně vyšším výkonem – 265 k. Jaký pokrok v technice udělaly sportovní modely Volkswagenu za třicet let?

Volkswagen Golf GTI Pirelli odpovídá svým atmosférickým motorem 1,8 litru stavu techniky v roce 1983 a krátce před ukončením výroby modelu Golf I GTI sjížděl z montážní linky jako limitovaná edice. První GTI nemělo asistenční systémy, dvouspojkovou automatickou převodovku a jediným infotainmentem bylo rádio. Jeho moderním protějškem je Golf GTI Clubsport postavený na bázi 7. generace modelu Golf. Volkswagen přinese tuto lahůdku pro fanoušky GTI v příštím roce, u příležitosti 40. výročí modelu Golf GTI. 

Chvilková extáze

Motor 2.0 TSI o výkonu 265 k poskytuje v základním režimu točivý moment 350 Nm. Díky funkci krátkodobého zvýšení plnicího tlaku po dobu až deseti sekund je k dispozici nejvyšší výkon 290 k a točivý moment 380 Nm. Zvýšení výkonu je dostupné po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu – dochází k aktivaci funkce „kick-down“. 

Tato verze je tak nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem GTI všech dob. Varianta s dvouspojkovou převodovkou DSG je navíc vybavena funkcí „Launch Control“, která zajistí kontrolovanou akceleraci vozidla z klidu s maximální hnací sílou . S manuálem zrychlí Clubsport z 0 na 100 km/h za 6,0 s, což je o 0,1 s pomaleji než s DSG.

Semislicky a skořepiny na přání

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Volkswagen se nezaměřil pouze na zvýšení výkonu přeplňovaného motoru verze Clubsport, ale dokonale jejímu charakteru přizpůsobil také design, aerodynamiku a výbavu. Hodnoty přítlaku jako v motoristickém sportu vytváří kombinace nového předního spoileru, nápadného zadního spoileru a difuzoru. Na přání nabízí Volkswagen pneumatiky typu semi-slick s homologací pro silniční provoz. Ani ergonomie nepřišla zkrátka: zákazníci si mohou pro svůj Golf GTI Clubsport vybrat buď sériová sportovní skořepinová sedadla, nebo klasická sportovní sedadla GTI. Kromě toho je nový model sériově dodáván s dvoubarevným lakováním karoserie.

Víte, že…

Golf GTI Clubsport a Golf GTI Pirelli nejsou ojedinělými speciálními edicemi. Volkswagen připravil jubilejní modely příslušných generací také u příležitostí 20., 25., 30. a 35. výročí kultovního GTI. Adrenalinový Golf GTI Clubsport se na českém trhu objeví začátkem jara 2016.

Jak si stojí nové GTI Clubsport oproti ostatním sportovním Golfům? Čtěte naše srovnání

Podobné články:

Napsat komentář