Zatímco první jubilejní model, Golf GTI Pirelli, přišel v roce 1983 na trh s nejvyšším výkonem 112 k, nejnovější jubilejní model, Golf GTI Clubsport, disponuje výrazně vyšším výkonem – 265 k. Jaký pokrok v technice udělaly sportovní modely Volkswagenu za třicet let?
Volkswagen Golf GTI Pirelli odpovídá svým atmosférickým motorem 1,8 litru stavu techniky v roce 1983 a krátce před ukončením výroby modelu Golf I GTI sjížděl z montážní linky jako limitovaná edice. První GTI nemělo asistenční systémy, dvouspojkovou automatickou převodovku a jediným infotainmentem bylo rádio. Jeho moderním protějškem je Golf GTI Clubsport postavený na bázi 7. generace modelu Golf. Volkswagen přinese tuto lahůdku pro fanoušky GTI v příštím roce, u příležitosti 40. výročí modelu Golf GTI.
Chvilková extáze
Motor 2.0 TSI o výkonu 265 k poskytuje v základním režimu točivý moment 350 Nm. Díky funkci krátkodobého zvýšení plnicího tlaku po dobu až deseti sekund je k dispozici nejvyšší výkon 290 k a točivý moment 380 Nm. Zvýšení výkonu je dostupné po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu – dochází k aktivaci funkce „kick-down“.
Tato verze je tak nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem GTI všech dob. Varianta s dvouspojkovou převodovkou DSG je navíc vybavena funkcí „Launch Control“, která zajistí kontrolovanou akceleraci vozidla z klidu s maximální hnací sílou . S manuálem zrychlí Clubsport z 0 na 100 km/h za 6,0 s, což je o 0,1 s pomaleji než s DSG.
Semislicky a skořepiny na přání
2000 Kč leží na zemi
Získejte 2000 Kč třeba na benzín jen za to, že si otevřete účet u mBank. Žádné losování, odměnu dostane každý! Je to vyzkoušené. Chci 2000 Kč za nic.
Volkswagen se nezaměřil pouze na zvýšení výkonu přeplňovaného motoru verze Clubsport, ale dokonale jejímu charakteru přizpůsobil také design, aerodynamiku a výbavu. Hodnoty přítlaku jako v motoristickém sportu vytváří kombinace nového předního spoileru, nápadného zadního spoileru a difuzoru. Na přání nabízí Volkswagen pneumatiky typu semi-slick s homologací pro silniční provoz. Ani ergonomie nepřišla zkrátka: zákazníci si mohou pro svůj Golf GTI Clubsport vybrat buď sériová sportovní skořepinová sedadla, nebo klasická sportovní sedadla GTI. Kromě toho je nový model sériově dodáván s dvoubarevným lakováním karoserie.
Víte, že…
Golf GTI Clubsport a Golf GTI Pirelli nejsou ojedinělými speciálními edicemi. Volkswagen připravil jubilejní modely příslušných generací také u příležitostí 20., 25., 30. a 35. výročí kultovního GTI. Adrenalinový Golf GTI Clubsport se na českém trhu objeví začátkem jara 2016.
Jak si stojí nové GTI Clubsport oproti ostatním sportovním Golfům? Čtěte naše srovnání.