reklama Suzuki

Volkswagen pokračuje v ofenzivě v oblasti elektrické mobility dalším hybridním vozem s externím nabíjením – modelem Passat a Passat Variant ve verzi GTE. Přeplňovaný benzínový motor 1,4 l ve spojení s elektromotorem slibuje zajímavé výsledky jak z pohledu spotřeby, tak dynamiky.

Passat GTE je samostatná výbavová linie. Výbava kromě jiného zahrnuje individuální prvky, které byly koncipovány speciálně pro model Passat GTE. V oblasti přídě mezi ně patří specifická chromovaná maska chladiče s výrazným modrým pruhem. Modrá barva symbolizuje u značky Volkswagen elektrickou mobilitu. Progresivní charisma modelu Volkswagen Passat GTE je umocněno zcela nově navrženým nárazníkem s charakteristickými světly LED pro denní svícení ve tvaru písmene C, které patří společně s modrými stylistickými prvky mezi rozpoznávací znaky všech elektromobilů a hybridních modelů s možností externího nabíjení značky Volkswagen.

reklama Isuzu

Baterky na 50 km

Přestože jeho hybridní systém dosahuje nejvyššího výkonu 160 kW (218 k), činí kombinovaná spotřeba paliva pouhých 1,6 l / 100 km a kombinovaná spotřeba elektrické energie 12,2 kWh / 100 km (Variant: 12,4 kWh / 100 km). V režimu čistě elektrického pohonu je možné na jedno nabití překonat vzdálenost až 50 kilometrů. Nový Volkswagen se za normálních provozních podmínek rozjíždí vždy čistě elektricky, a tím bez emisí. Režim „E-Mode“ může být aktivován také tlačítkem. V některých evropských městech, jako je Londýn, jsou proto řidiči modelu Passat GTE osvobozeni od jinak běžné povinnosti platit mýtné poplatky za vjezd do centra.

Dynamické parametry

Sportovní kontrast k režimu „E-Mode“ vytváří režim „GTE“, který se aktivuje tlačítkem. Passat GTE v něm poskytuje nejvyšší výkon 160 kW / 218 k a například řízení a pedál plynu přecházejí v tomto režimu na dynamičtější charakteristiku. Motor 1.4 TSI přispívá nejvyšším výkonem 115 kW (156 k) a elektromotor svými 85 kW (115 k). Maximální točivý moment hybridního pohonu s možností externího nabíjení činí 400 Nm. Passat GTE, vybavený sériově šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která byla vyvinuta speciálně pro hybridní pohon, zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy (Variant: 7,6 sekundy). Nejvyšší rychlost je u obou verzí 225 km/h, v režimu „E-Mode“ pak 130 km/h.

Modely Passat GTE a Passat GTE Variant budou na evropský trh uvedeny na podzim 2015.