Ford Mustang Shelby GT350 – konečně pro řidiče?

Ford se v případě Mustangu vždy rád ohlíží do své historie, ze které čerpá slavná jména a verze. Stejně tak je tomu v případě nové třistapadesátky Shelby. Naštěstí, tentokrát inženýři Fordu neustrnuli při pohledu vzad, ale dívali se i vpřed.

Méně je někdy více

Díky Hollywoodu a internetu dnes každý teenager sní o Shelby GT500. Naopak skuteční milovníci aut, kteří vidí víc než jen laciné pozlátko mainstremau (ne, že by Shelby GT500 bylo až tak levné auto), mají v paměti vzácnější verzi Mustangu v podání Shelbyho – verzi GT350. Ta se představila poprvé v roce 1965. Třistapadesátka na tom sice nebyla výkonově tak dobře jako pětistovka, ale její trumf spočíval v nižší hmotnosti a lepším podvozku. S trochou fantasie můžeme o GT350 tvrdit, že šlo o jakýsi homologační speciál na závody. Přeloženo do lidské řeči – auto, které jste si mohli koupit v krámu, jezdit s ním po silnici a v případě potřeby i závodit resp. mít vhodný základ pro přestavbu na závodní vůz.

Rychlost nejen na rovinkách, ale už i v zatáčkách

Aktuálně představená verze Shelby GT350 chce rovněž být tím správným autem pro lidi, kteří rádi navštěvují závodní okruhy. Po půl století se v Mustangu objevilo nezávislé zavěšení zadní nápravy, takže GT350 už nemusí stavět na jízdních vlastnostech „Transitu“. To, že je třistapadesátka oproti běžnému Mustangu více podvozkově vypiplaná, je snad jasné. Nové jsou magneto-reologické tlumiče Magne Ride. K silnému vozu patří také schopné brzdy. Shelby GT350 má vpředu 6pístkové třmeny s kotouči o průměru 394 mm, vzadu jsou 4pístkově třmeny s kotouči o průměru 380 mm. Dodavatelem brzd je Brembo. Značná pozornost byla věnována aerodynamice.

Není V8 jako V8

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Nakonec si schválně necháváme motor. Ano, je to V8, ale není to typ Coyote pohánějící běžný Mustang GT. V případě Shelby GT350 Ford poprvé použil plochou klikovou hřídel. Plnění motoru je atmosférické a díky zmíněné klice může motor dosahovat vyšších otáček. Zatím nejsou známy konkrétní technické údaje (snad v nejbližších dnech), ale mluví se o výkonu 500 k, točivém momentu 545 Nm a maximálních otáčkách dosahující či snad lehce přesahující hranici 8000. Objem motoru je 5,2 l. Převodovka je výhradně manuální 6stupňová a to ve spojení se samosvorným diferenciálem typu Torsen. S výkonem se musí poprat pneumatiky Michelin Pilot SuperSport. Kola na obou nápravách mají průměr 19“ a šíři 10,5“ (vpředu) a 11“ (vzadu).

Názor TopDrive

Tak jako v polovině 60. let udělat Shelby z auta pro sekretářky auto pro chlapy, je i dnes velká pravděpodobnost, že nová GT350 bude dál, mnohem dál než běžný Mustang…tedy blíž, mnohem blíž řidičům, kteří mají rádi řízení pevně ve svých rukou.

Video interiér

Video exteriér

Podobné články:

Napsat komentář