Ford Mustang Cobra Jet – sprinter dostal twin turbo

Cobra Jet pro rok 2012 vyměnila mechanický kompresor za turbodmychadla. Podívejte se na fotky a video poslední evoluce Mustangu určeného pro závody na ¼ míle.

Chcete závodit v NHRA (National Hot Rod Association)? Pak budete potřebovat dragster, například Mustang Cobra Jet, který Ford Racing připravuje speciálně pro závody na ¼ míle. Předchozí Cobra Jety měly motory V8 přeplňované mechanickým kompresorem. Výhodou kompresoru je okamžitý přísun výkonu, druhou stranou mince je, že samotný kompresor ubírá motoru na síle. Druhým možným řešením je „nafouknout“ motor turbem a přesně to udělal Ford Racing u poslední evoluce Cobra Jetu. Chlapci ze závodního oddělení Fordu použili dvě malá turbodmychadla značky BorgWarner s cílem dosáhnout maximálního výkonu s minimem ztrát. Upravený osmiválec si ponechal objem 5,0 litru. Výkon motoru Ford Racing prozatím tají. 


Autor: Ford

První Mustang Cobra Jet z roku 1968

Mustang s výhrůžně vztyčenou kobrou na bocích má dragsterové pneumatiky GoodYear a značně odtučněný interiér se závodními sedadly (nevíme, proč jsou v dragsteru dvě sedačky) a bezpečnostním rámem. Cobra Jet byla představena na právě probíhající výstavě SEMA v Las Vegas. Jste-li fanoušky spíše Camara, pak by vás mělo zajímat Camaro COPO, což je dragster ze stáje Chevroletu. Aktuálním tahákem a naprostým úletem je COPO kabriolet.

Mustang Cobra Jet v akci

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.