Ferrari 458 Monte Carlo – jedna velká hádanka

Všichni mluví o „božském“ LaFerrari – nástupci modelu Enzo, který se představil letos v Ženevě, ale Ferrari připravuje další eso – odlehčenou a posílenou 458 s přídomkem Monte Carlo. Tento vůz, u něhož není jisté ani jméno, natož technické údaje, lze již objednat.

Co víme? Že se jedná o nástupce „silničních závoďáků“ jako byly modely 360 Challenge Stradale a F430 Scuderia, tedy odlehčené verze s posíleným motorem a okruhově nastaveným podvozkem, dnes ceněné modely, které si drží cenu. Novinku je možné objednat, ale jeho technické údaje a nakonec ani cenu Ferrari nezveřejnilo. Logicky by tyto informace měla továrna prozradit jen vážným zájemcům při podpisu objednávky. Oficiální premiéru si vůz odbude na autosalonu ve Frankfurtu v září, nejspíše. Pokud je ale možné tento vůz objednat již dnes, pak na podzim budou všechny kusy již rozprodány, jak bývá u speciálních modelů Ferrari zvykem.

Nepřehlédněte: Ferrari jako investice

Nyní můžeme jen hádat s jakým jménem a parametry tento vůz spatří světlo světa. Jméno „Monte Carlo“ představuje určitý problém, minimálně na severoamerickém trhu, kde ho má již přes čtyřicet let registrovaný Chevrolet. Je tedy pravděpodobné, že Ferrari opět vybere jméno ze svého „závodního“ slovníku, některé hlasy dokonce nevylučují návrat jména „Challenge Stradale“. Po technické stránce se Ferrari vydá tradiční cestou – snížení hmotnosti, mínus „obligátních“ 100 kilogramů by pak ve výsledku znamenalo 1385 kg pohotovostní hmotnosti. Dále úprava podvozku, jinak kalibrovaný stabilizační systém a elektronický diferenciál a lehce posílený výkon motoru (o +/- 20 – 25 koní, jako tomu bylo v minulosti). Otazník visí nad převodovkou, kolem které se v internetových diskuzích rozjela velká debata. Současná 458 Italia má 7stupňový dvouspojkový automat, který umí bleskurychle měnit jednotlivé stupně na manuální režim. Jakou váhu má informace, že Ferrari pro 458 Monte Carlo chystá ještě rychlejší převodovku, ale jen s jednou spojkou, když dvouspojka funguje bezchybně a to i ve dvanáctiválcových modelech F12 a FF.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Pro názornost přikládáme parametry F430 Scuderia a 458 Italia

Technické údaje
model F430 Scuderia 458 Italia
počet válců 8 8
objem motoru (ccm) 4308 4499
výkon (kW) 375 419
točivý moment (Nm) 470 540
akcelerace 0–100 km/h (s) 3,6 3,4
maximální rychlost (km/h) 320 325
převodovka 6A 7A
pohotovostní hmotnost (kg) 1350 1485

Seznamte se s: Ferrari F12 berlinetta

Nepochybujeme o tom, že 458 Monte Carlo, ať už její produkční jméno bude jakékoliv, se svým projevem přiblíží závodní verzi 458 Challenge. Základní 458 Italia je tak dobrá, že skok mezi ní a Monte Carlo nebude tak velký jaký byl mezi F430 a F430 Scuderia, alespoň to tvrdí ti, kteří to mohou objektivně posoudit. Zajímavé bude jistě sledovat srovnání tohoto Ferrari s úhlavním nepřítelem – Porsche 911 GT3.

Viděli jsme v akci: Ferrari F430 GT2

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.