Dodge Challenger Rally – štěká, ale nekouše

Lidé v Dodge zapátrali ve své historii a zjistili, že na počátku 70. let vyráběli Challenger Rally s podvyživeným šestiválcem. Nevíme, co je vedlo k tomu, aby stejný omyl opakovali.

Prožíváme renesanci muscle carů, které před čtyřiceti lety vyhubila ropná krize. Díky Fordu, Chevroletu a Dodge máme opět k dispozici všechny ty nadupané Mustangy, Camara, Chargery a Challengery v celé řadě verzí a edicí, které svět poznal v 60. a 70. letech. Bohužel, dá se šlápnout i vedle, a přesně takového přešlapu se dopustil Dodge se svým nově představeným Challengerem Rally Redline, který má být nostalgickou vzpomínkou na Challenger Rally z počátku 70. let. Ten byl poháněn podvyživeným šestiválcem a novinku čeká stejný osud. Dodge se chlubí, že přináší to, co fanoušci chtějí. Nejsme si tím zcela jisti.

Stylový, ale pomalý

Model Challenger si dnes můžete koupit ve verzích STX, R/T a SRT8, přičemž každá z nich se dělá ještě v několika modifikacích. Povězme si na rovinu, že pro fanouška „amerik“ mají smysl poslední dvě jmenované, tedy R/T a SRT8 s motory V8 a V8 392 Hemi. Budí se někdo ze spaní kvůli muscle caru se šestiválcem?

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Také čtěte: Chevrolet Camaro COPO – zrozeno pokořit 1/4 míle

Jak se z verze STX stala Rally Redline? Dodge vzal verzi STX Plus s vidlicovou šestkou Pentastar, namontoval na ni slušivá černo-červená 20“ kola, upravil podvozek, zkrátil stálý převod, navrch přidal grafiku s červeným pruhem a Rally Redline byl na světě.


Autor: Dodge

Challenger Rally Redline

Celohliníkový motor V6 3,6l Pentastar montuje Dodge do celé řady svých modelů. V Challengeru je naladěn na výkon 223 kW (305 k) a točivý moment 363 Nm. Pro verzi Rally Redline nedošlo k žádnému zvýšení výkonu.

Automatická převodovka Auto Stick má sice krásnou páku s logem Moparu a nabízí pádlové řazení pod volantem, ale je pouze 5stupňová. To zrovna není cesta za úsporou paliva. Lepší akceleraci pomohlo zkrácení stálého převodu z původních 2,65:1 na 3,06:1.


Autor: Dodge

Pentastar V6

Na podvozku bylo odvedeno asi nejvíce práce. Tlumiče jsou oproti původním tužší o 42 % vpředu a 22 % vzadu. Silnější jsou stabilizátory na obou nápravách a kotouče brzd rovněž narostly do většího průměru, konkrétně na 348×20 mm vpředu a 320×22 mm vzadu. Dále bylo upraveno řízení, které má v Rally Redline strmější převod. Zmíněná 20“ kola jsou stejně široká pro obě nápravy a obouvají celoroční pneumatiky Firestone o rozměru 245/45 R2­0.

Barvy, výbava a cena

Exteriér oživuje červený pruh, decentní spoiler na zádi a čtyři nabízené barvy – stříbrná Bright Silver Metallic, šedá Tungsten Metallic, bílá Bright White a černá Pitch Black.


Autor: Dodge

interiér

Uvnitř je pak solidní výbava, jak u amerických vozů bývá zvykem. Jmenujme kožená sedadla s vyhříváním, audio Boston Acoustic s šesti reproduktory a výkonem 276 W, klimatizaci, hands-free a šestici airbagů. Připlácet lze za navigaci, lepší audio a střešní okno.

Ve Spojených státech začíná verze Rally Redline na ceně 28 745 dolarů.

Stojí to za to?

Snaha Dodge nabídnout rychlejší Challenger působí dosti rozporuplně. Na motoru se žádné změny neodehrály. Místo manuální převodovky, která by si se šestiválcem rozuměla, má Rally 5stupňový automat. Alespoň, že na podvozku zapracovali, ale těch celoročních pneumatik mohli Rally ušetřit. Výsledkem je vůz, který jen vypadá, že je rychlý, a tak jedinou správnou volbou zůstává verze SRT8.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.