Chevy Camaro COPO – zrozeno pokořit ¼ míle

Pro závodníky na čtvrt míle má Chevrolet zajímavou nabídku – hotový závodní speciál. Tento dragster postavený na bázi modelu Camaro je připraven se postavit na startovní čáru. Ihned!

Píše se rok 1969 a dealer Chevroletu Fred Gibbs chtěl nabízet nadupané Camaro pro závody dragsterů v NHRA (National Hot Rod Association). Protože tehdejší doba přála silným vozům a americké automobilky se předháněly v různých speciálních verzích svých musle carů, Chevrolet žádost vyslyšel. A tak se pod kapotu Camara nastěhoval motor V8 427 (7,0 l) s hliníkovým blokem. Tento motor byl původně vyvinut pro závody Can-Am, ale prodělal jisté úpravy – hlavy válců byly podobné těm, které byly na motoru L88 (určený pro vozy Corvette), jiné bylo mazání a zapalování. Do motoru hnalo galony benzínu mechanické palivové čerpadlo a karburátor Holley. 

Tehdy to byl nejsilnější produkční motor, který GM nabízel. Zdroje se rozchází v udávaném výkonu, ale řeč je o cca 430–500 koňských silách. Takhle nějak se zrodilo Camaro ZL1 COPO, které vzniklo jen v 69 exemplářích. Vozy byly prodávány závodníkům ve vybraných dealerstvích.


Autor: Chevrolet

Camaro COPO 2012

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Na podzim roku 2011se v Las Vegas na Autoshow SEMA objevilo „nové“ bílé Camaro COPO – vůz, který vypadal, že se zrodil pro závody na ¼ míle. Povídačkám o konceptu někdo věřil, někdo ne. Nyní Chevrolet potvrdil, že bude Camaro COPO (Central Office Production Orders) nabízet. Oddělení Performance Vehicles and Motosports připravilo pro Camaro trojici motorů. Jedná o atmosférickou „427“, tedy sedmilitr a dvě kompresorem přeplňované „327“ (5,3 l). Změny neproběhly jen pod kapotou, COPO má jiný podvozek, diferenciál a speciální převodovku.


Autor: Chevrolet

interiér se závodní výbavičkou

 Uvnitř je ochranná klec, závodní sedačky se závodními bezpečnostními pásy a mnohem méně elektroinstalace a izolace než je tomu u standardního Camara. Zadní sedačky skončily v odpadu. Chevy má pro COPO připraveno pět barev – Flat Black, Summit White, Victory Red, Silver Ice Metallic a Ashen Grey Metallic.


Autor: Chevrolet

motor 327

 Speciální sběratelský balíček dokonce zahrnuje koupi všech tří motorů a instalaci toho, který si zákazník zvolí. Ceny začínají na 89 000 USD. Vozy nejsou homologovány pro silniční provoz, ale pro závody NHRA. Počet vyrobených kusů si tipněte. Nápovědou budiž COPO ZL1 z roku 1969.

COPO na dráze

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.