Lotus Exige S Roadster – skalpovaný Exige

Říkáte si, že je to další stejný Lotus v řadě? Pravdu máte tak napůl. Model Exige je sice nějaký ten pátek na světě, ale verze Roadster je novinka.

Pro zájemce o lehký otevřený silniční vůz tu byl vždy model Elise. Naopak, okruhovým střelcům byl určen model Exige, který se nabízel výhradně s pevnou střechou, tedy jako coupé. Lotus se nyní rozhodl spojit silné stránky obou modelů do jednoho. Výsledkem je Exige S Roadster. Nebyl by to Lotus, kdyby hlavní roli nehrála agilita, vyváženost a zejména lehká váha. Díky hmotnosti těsně pod 1100 kilogramů je Exige S Roadster jeden z nejlehčích roadsterů na trhu.

Hned za puristickým dvoumístným interiérem je usazen motor. Jedná se o přeplňovaný 3,5 litrový vidlicový šestiválec s výkonem 257 kW (350 k) a točivým momentem 400 Nm. Z 0–100 km/h to Roadsteru trvá pouhé 4 sekundy a maximální rychlost činí 233 km/h. Na spotřebu se u tohoto vozu snad ptát nikdo nebude, ale pro pořádek uvedeme, že je 10,1 l/100km. Vůz bude dodáván s 6stupňovou manuální převodovkou (správná volba), ale bude k dispozici i automatizovanou převodovkou Serial Precision Shift (SPS). Roadster dostal dvě nastavení podvozku. To základní se hodí na veřejné komunikace a Race Pack pro maximální výkon, který byl vyvinut pro jízdu na okruhu. V tomto ostrém nastavené lze aktivovat Launch Control pro rychlé starty.

Je už na zákazníkovi zda zvolí puristický interiér, jak jej známe z ostatních Lotusů, nebo si připlatí za komfortní prvky. Automobil bude k mání na evropských a asijských trzích. Amíci mají tentokrát smůlu.

Podobné články:

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.