Optimalizace softwaru řídící jednotky BSR, více než 10 000 najetých kilometrů, výměna oleje, kontrolní měření emisí, provoz v zimě, a naprostá spokojenost. To vše se událo od mého posledního příspěvku.
Ale vše popořadě. V posledním článku jsem absolvoval měření výkonu, jehož hodnoty mě příjemně překvapily. Nárůst výkonu je více než znatelný, nejde však jen o samotný nárůst výkonu bez dalších souvisejících projevů, ale o celkovou optimalizaci softwaru, která se pozitivně projevila na průběhu akcelerace po sešlápnutí plynu, točivého momentu a zároveň také spotřeby, nejen udávané palubním počítačem.
Na konci roku jsem vyměnil olej, v tom roce už podruhé. Další změnou byla výměna standardního filtru za sportovní vzduchový filtr značky JR dodávaným společností BSR Česká republika a Slovensko. Jedná se o filtr z nekonečné bavlněné příze napuštěné speciálním olejem. Certifikovaný filtr má větší propustnost vzduchu při kvalitní filtraci 99.00% na 2.8 mikronu. Filtr není jednorázový, nemění se, ale čistí. S ohledem na počet najetých kilometrů už jsem absolvoval i čištění a opětovné napuštění vzduchového filtru olejem. Není to nic složitého, vyjmutí, vyčištění, propláchnutí včetně přirozeného uschnutí bavlněné příze a napuštění olejem mi trvalo zhruba 2 hodinky celkově, jinak čistého času asi 15 minut po „nastudování“ obrázkového manuálu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Sportovní vzduchový filtr JR má nižší odpor pro nasávaný vzduch a po jeho instalaci je pro mě, pro řidiče, odměnou rychlejší reakce na sešlápnutí plynu, motor se mnohem snadněji dostává do otáček, jelikož požadované množství vzduchu získá v kratším čase.
V lednu jsem absolvoval také kontrolní měření emisí na Černém Mostě. Při rozhovoru s technikem po ukončení obou měření, jedním v sériovém nastavení, podruhé s nastavením BSR, byl technik překvapen činností motoru oproti jiným měřením. Zmiňoval se, že motor jde krásně a snadno do otáček v porovnání s jinými auty s obdobným motorem. Potěšilo mě, že změny jsou snadno poznat právě při porovnání s jinými, i mladšími auty. A výsledek? Vozidlo z hlediska měření emisí: VYHOVUJE
A i když mě velice mrzí letošní mírná zima, miluju zimní sporty, tak se chladné počasí a kratší jízdy v rámci Prahy podepsaly na spotřebě, která se zvýšila za posledních změřených zhruba 5000 km na průměrných 4,7 litrů nafty na 100 km, tedy podle VTP na hodnotu, kterou Škoda udává pro provoz mimo město.
Honza
Podobné články:
- Chci vyšší výkon, zn. kvalitně (2. díl)
- Chci vyšší výkon, zn. kvalitně (3. díl)
- Chci vyšší výkon, zn. kvalitně (4. díl)
- TEST SAAB 9–3 1.8t BSR
- Chci vyšší výkon nejen motoru, zn. kvalitně