BMW řady 4 coupé alias nová trojka v kupéčku

Bezmála čtyřicet let vyrábělo BMW trojkovou řadu ve všech karosářských variantách, ba co víc, první trojka, generace E21, začínala právě s dvoudveřovou karoserií. Nově příchozí generace coupé a kabrioletu neponese již označení „3“ nýbrž „4“. První na řadě je coupé.

Každá linie má svůj styl

Interiér BMW řady 4 coupé spojuje elegantního a sportovního ducha. Všechny ovládací prvky jsou uspořádány ergonomicky kolem řidiče, aby měl optimální přístup ke všem funkcím. Palubní deska nese stejné rysy jako trojkový sedan a kombík. Výběr barev čalounění a materiálů je už na zákazníkovi. Vzadu je dvojice sedadel (dělená v poměru 40:20:40) nabízející slušný prostor pro cestující, přestože v coupé jezdí většinou jen řidič a spolujezdec. 

Zákazníci si mohou vybrat ze tří preferenčních linií – Sport Line, Modern Line, Luxury Line nebo zvolit M Sport Package. Rozdíly jsou jak na exteriéru, tak v interiéru. Venkovní odlišnosti jsou u linií nepatrné – viz lišty v náraznících a kola, M Sport má tradičně jiné nárazníky a svoji řadu hliníkových kol. Po 3 Gran Turismo se i 4 coupé dočkalo vzduchových výdechů v předních blatnících. Na pohled dynamický, ve skutečnosti funkční prvek.

Pro začátek jeden šestiválec a dva čtyřválcové motory

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Nové BMW řady 4 coupé má delší rozvor, širší rozchod kol a nižší světlou výšku než BMW řady 3 coupé, který nahrazuje. Hojné použití hliníku na podvozku či rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi nápravy, bylo předmětem už minulých generací coupé, čtyřka v tom nadále pokračuje. 

Nabídku otevírá verze 420d, dieselový čtyřválec 2,0 l s výkonem 135 kW (184 k), následuje 428i – benzínový čtyřválec, taktéž s objemem 2,0 l a výkonem 180 kW (245 k). Vrcholem je pak 435i s benzínovým šestiválcem 3,0 l o výkonu 225 kW (306 k). Výkon vždy proudí na zadní kola skrze 6stupňovou manuální či 8stupňopvou automatickou převodovku. Benzínové motory lze skloubit s pohonem všech kol xDrive. Balíčku EfficientDynamics neunikne žádné nové BMW, čtyřka dostala funkci Auto Start Stop, rekuperaci brzdné energie, indikátor řazení a režim ECO PRO. Volič jízdních režimů (motor/tlumiče/převodovka/řízení), známý z ostatních modelů BMW, je pochopitelně připraven i pro řadu 4.

Spojení navázáno

Řada 4 využívá kombinaci asistenčních systémů BMW ConnectedDrive. K vrcholům patří nová generace navigačního systému Professional s ostřejší grafiku a 3D prvky zobrazení na mapě. Dále je k dispozici plnobarevný Head-Up Display, asistent řízení, který řidiče upozorňuje potenciální kolize s chodcem, rovněž neoslňující asistent dálkových světel či aktivní tempomat s funkcí Stop & Go. Pokud jde o infotainment, tak integrace se smartphony v návaznosti s funkcemi „kanceláře“ jsou k dispozici. 

Více k systému ConnectedDrive na našem facebooku či twitteru.

Prohlédněte si vůz na videu od BMW

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.