BMW M2 – následovník E46 či snad E30?

Přeplňovaný řadový šestiválec, pohon zadních kol, hliníkový podvozek a extrovertní vzhled – tyhle ingredience si vypůjčil nový model od větší M3, aby nabídl unikátní radost z jízdy. Naváže na své slavné předchůdce? Zde jsou nejdůležitější technické údaje, video a fotografie. Známe už i českou cenu.

Darovanému motoru na turbo nekoukej

Třílitrový motor s hliníkovým blokem a přeplňováním, které BMW nazývá M TwinPower Turbo, známe všichni z ostatních modelů – M235i, M3, M4. Přeplňování je zastoupeno jedním dvoukomorovým turbodmychadlem, které je integrováno přímo do výfukových svodů. Součástí turbodmychadla je elektricky ovládaný obtokový ventil.

Motor má také upravený systém mazání a výfukový systém vybavený aktivně řízenou klapkou, která reguluje průtok výfukových plynů. Charakter zvuku se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Výkonu 272 kW (370 k) dosahuje motor při 6500 ot./min. Maximální točivý moment (465 Nm) je k dispozici v rozmezí 1450 a 5560 ot./min. Krátkodobě v overboostu dosahuje maxima 500 Nm.

Připraveno pro jízdu bokem

Standardní výbavou je 6stupňová manuální převodovka se suchou skříní a karbonovými synchronizačními kroužky. Její alternativou je dvouspojková převodovka M DCT Drivelogic, jež nabízí automatický nebo manuální režim řazení. Specialitou převodovky M DCT jsou nové funkce, které jsou určené výhradně pro modely BMW M. Jednou z nich je funkce Stability Clutch Control (SCC), jež dokáže rozepnout spojky při přetáčivosti, a tím automobil stabilizovat. Další volitelnou možností je pomalá jízda v situaci, kdy automobil zastaví a řidič nemá stisknutý žádný z pedálů. Tato funkce, připomínající svým projevem samočinné převodovky, usnadňuje parkování. Specialitou je také funkce Smokey Burnout, která pomůže řidiči v nízkých rychlostech s protáčením hnaných zadních kol.

Elektronicky řízený lamelový aktivní M diferenciál zajišťuje maximální trakci i stabilitu v přímém směru. Pracuje se svorností od 0 do 100 procent a přizpůsobuje se jízdní situaci na základě informací o úhlu natočení volantu, pozici plynového pedálu, tlaku v brzdové soustavě, točivém momentu motoru, rychlosti otáčení kol a stáčivosti kolem svislé osy vozu. Diferenciál svírá silou až 2500 Nm, která je k dispozici během pouhých 150 ms. Ještě více radosti z jízdy je připraven nabídnout speciální režim M Dynamic Mode (MDM) stabilizačního systému DSC. MDM umožňuje jezdit s mírným prokluzem kol, a tím například na závodním okruhu umožnit kontrolované drifty.

Úspora na neodpružených hmotách

BMW M2 přebírá odlehčený a vyztužený hliníkový podvozek z modelů M3/M4 a 19″ kovaná hliníková kola s pneumatikami Michelin Pilot SuperSport 245/35 R19 vpředu a 265/35 R19 vzadu. Na přední nápravě se ušetřilo pět kilogramů hmotnosti ve srovnání s konvenčním ocelovým řešením. Spodní část vozu je pro zvýšení tuhosti doplněna výztužnými příčkami mezi nápravnicí a prahy vozu. Zadní pětiprvková náprava s hliníkovými rameny a náboji je oproti konvenčnímu řešení lehčí o tři kilogramy. Nápravnice je navíc pevně spojena s karoserií, což je řešení obvyklé u závodních vozů.

Brzdová soustava zahrnuje plovoucí kotouče, které mají vpředu průměr 380 mm a vzadu 370 mm. Přední náprava používá čtyřpístkové pevné třmeny, vzadu jsou použité dvoupístkové brzdiče. Standardní výbavou je elektrický posilovač řízení M Servotronic, který může pracovat v jednom ze dvou režimů – COMFORT a SPORT/SPORT+.

Pro machrování na sociálních sítích

Nové BMW M2 Coupé má rozsáhlou standardní výbavu zaměřenou na jízdní výkonnost. K dispozici je rozsáhlá nabídka asistenčních systémů a mobilních služeb z programu BMW ConnectedDrive. Základem pro komunikační systémy je výbava ConnectedDrive Services, umožňující například využívat inovativní aplikace, které lze kompletně integrovat do systému vozu. Řeč je třeba o aplikaci GoPro, jež řidiči umožňuje zaznamenat rychlé kolo pomocí kamery umístěné na přístrojové desce. K obsluze kamery se používá ovladač iDrive a kontrolní displej vozu. Aplikace M Laptimer zase dokáže analyzovat jízdní styl každého řidiče. Informace o rychlostech v jednotlivých částech trati nebo o brzdných bodech lze sdílet pomocí e-mailu či Facebooku.

Cena

Cena nebyla zatím oficiálně oznámena a tak řada novinářů o ní pouze spekuluje. Náš insider v BMW nám však sdělil základní cenu, za kterou se bude vůz v České republice nabízet: 1 567 800 Kč vč. DPH.

Srovnání technických údajů s modely M4 F82 a M3 E46
model M2 coupé M4 coupé M3 (E46)
motor přeplňovaný šestiválec 3,0 l přeplňovaný šestiválec 3,0 l atmosférický šestiválec 3,2 l
výkon (kW) 272 317 252
točivý moment (Nm) 500 550 365
akcelerace 0–100 km/h (s) 4,5 (4,3 s M DCT) 4,1 5,2
maximální rychlost (km/h) 250 250 250
převodovka 6M / 7A  6M / 7A 6M / 6A
pohotovostní hmotnost ((kg) 1570 (1595 s M DCT) 1612 1570

Nástupce 2002 Turbo, M3 E30 či M3 E46?

S příchodem modelu M2 nám BMW připomnělo slavné předchůdce. Novinku můžeme označit za přímého následovníka 1 M coupé z roku 2011. Stejně tak o M2 můžeme říct, že navazuje na tradici 2002 Turbo z roku 1974 – malý hbitý vůz s přeplňovaným motorem. 


Autor: BMW

optické srovnání M2 s 1 M coupé z roku 2011

V případě první generace M3 (E30) bychom byli velmi opatrní na nějaké srovnání, protože oba vozy kromě znaku na kapotě nespojuje vůbec nic. S přivřením obou očí lze M2 v jistém směru přirovnat k M3 třetí generace (E46), což do jisté míry platí i pro model M235i (čtěte nás test).

Chcete skutečný hardcore model? Pak volte M4 GTS.

Video od BMW

Fotogalerie

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.