Volvo zveřejnilo podrobnosti tří bezpečnostních systémů, které v současné době vyvíjí. Přestáváme už umět řídit, že je zapotřebí umělé inteligence?
Prvním systémem je polo-autonomní řidičský asistent Autonomous Driving, který využívá kamery a radarové senzory pro sledování automobilů a překážek před vozidlem. Systém automaticky kontroluje akceleraci, brzdění a dokonce i řízení při nízkých rychlostech. Tento asistent je určen pro jízdu v kolonách či do hustého městského provozu.
Contents
Volvo pomáhá v kolonách
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Odbočování vlevo na křižovatce je spojeno s dáním přednosti v jízdě protijedoucím vozidlům. Vznikající potenciální nebezpečí řeší systém Intersection Support. Ten vozidlo automaticky zastaví, aby nedošlo ke kolizi s právě projíždějícím autem v protisměru.
Volvo pomáhá na křižovatkách
Třetím systém Animal Detection pomáhá předcházet kolizím s volně žijícími zvířaty, jako jsou losi a jeleni. Systém řidiče nejprve upozorní a pokud řidič nereaguje, tak aktivuje brzdy. Střet s divokou zvěří může mít fatální následky pro posádku vozu. Volvo věří, že tento systém pomůže takovým kolizím předejít nebo alespoň snížit riziko vážných zranění cestujících.
No, to chci vidět. Už párkrát jsem se vyhnul střetu se srnkou tak, že jsem přidal, ne brzdil, protože jsem prostě projel dřív, než stihla doběhnout na mou stranu.
Ne, vlastně to nechci vidět. Nemám zase tak moc proti elektronice v autech, ale myslím si, že by měla zůstat na úrovni upozornění. Samotné rozhodnutí a ovládání auta vždycky musí zůstat v rukách řidiče… Aspoň podle mě.