reklama Suzuki

Mezi krásou a praktičností je nepřímá úměrnost, i když vnímání ladných křivek a počtu odkládacích přihrádek je subjektivní. Existují ale auta, u kterých je na první pohled jasné, do jaké „škatulky“ patří. S jedním takovým jsem se právě setkal.

Cobra. Tohle jedno jediné slovo vystihuje nadpis článku natolik, že víc bych psát už nemusel. Když jsem navštívil kluky v Lukamotorsport, tak jedna taková kráska stála před dílnou. BUM! Spadla mi brada a vyroloval se mi jazyk. Modrá metla, bílé pruhy, výfuky po stranách, skvostná kola BBS s leštěnými límci a vpředu doširoka otevřená tlama postrádající jakoukoliv mřížku. Snad aby chladiče pěkně vynikly.

Čím má žena větší poprsí, tím menší je rozum chlapů v jejím okolí. V případě Cobry to platí taktéž. Oblbne vás tak, že si nepřipouštíte její nedostatky. Plátěná střecha nechrání posádku před nepřízní počasí, ale spíše interiér jako takový a ještě nedostatečně. Zpětná zrcátka jsou jenom na ozdobu, protože je v nich vidět úplné nic. Když jsem překročil horký výfuk, abych se nasoukal do té úzké kožené vaničky, napadlo mě spoustu slov. Ergonomie mezi nimi nebyla. Titěrné pedály, řadicí páka na můj vkus až moc vzadu, houf analogových ukazatelů soustředěných ve středu palubky a před spolujezdcem díra sloužící jako odkládací prostor. Pořád si myslíte, že je Ferrari nepraktické auto? Proti tomuhle je Ital rodinný cesťák. Cobra má alespoň zavazadlový prostor, což ne každá hračka má – vzpomeňme na Radical, KTM a další. Uvnitř není nic navíc.

reklama Isuzu

Autor: Tomáš Čanda

CN Cobra 427

Když motor naskočí, jsem ztracen. Brumlání osmiválce by se dalo nahrát na CD a vydávat jako singl. Záznam najdete na našem Twitteru. Pod kapotou je sedmilitr LS7, který GM montovalo do řady aut, například do Corvette C6 Z06. Takže nakonec i to původní označení „427“ vyjadřující objem motoru v kubických palcích není trapným pozlátkem.

Výrobcem této zdařilé repliky je německá společnost CN. Nejen tvary karoserie, ale i interiér (až na volant) odkazují na originál starý přes padesát let. Motor není Ford, ale Chevrolet. V Corvette měl přes 500 koní, tady má údajně necelých 600. Tipněte si hmotnost vozu a jste zhruba na poměru 1:1 váha/výkon. Leckteré sportovní motorce by závistí mohl prasknout řetěz.

Loučíme se, mechanik odváží vůz majiteli domů a já si v duchu říkám, že svět potřebuje prsaté holky stejně jako krásná a totálně nepraktická auta. Bez nich by byl mnohem chudší.