Městský model A1 Sportback a kompaktní SUV Q3 jsou na trhu od roku 2010, resp. 2011. V těchto dnech právě vstupují oba modely na český trh v modernizované podobě. Změny se týkají vzhledu, techniky a výbavy. Právě na zvýhodněné pakety výbav chce Audi vábit české zákazníky.
Contents
Audi A1 Sportback
Důkazem oblíbenosti modelů Audi A1 a A1 Sportback je více než 500 000 prodaných vozů od jejich uvedení na trh v roce 2010. V České republice se prodalo 1500 automobilů. Kompaktní modely Audi, z nichž na český trh nyní přichází modernizovaná pětidveřová verze A1 Sportback, jsou ještě atraktivnější díky upravenému vnějšímu i vnitřnímu designu. Celkovou atraktivitu zvyšují svěží ozdobné prvky a laky. Nejmenší aktuální Audi se vyznačuje jízdními vlastnostmi, které si v ničem nezadají s vozy střední třídy. Díky tuhé karoserii a krátkému rozvoru je agilní a obratné.
Nové tříválcové motory
Šest zážehových a vznětových motorů je nových nebo rozsáhle modernizovaných. Všechny plní emisní normu Euro 6. Audi poprvé nabízí dva zcela nové tříválce 1.0 TFSI a 1.4 TDI ultra.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Role vstupního motoru byla přisouzena prvnímu zážehovému tříválci v historii značky, motoru 1.0 TFSI o výkonu 70 kW (95 k), který spotřebuje v průměru jen 4,3 litru paliva na 100 km. Tříválcový turbodiesel 1.4 TDI ultra s výkonem 66 kW (90 k) dosahuje v modelu A1 Sportback kombinované spotřeby paliva pouhých 3,4 litru paliva na 100 km.
Volba režimů
Pro Audi A1 Sportback bylo zcela nově vyvinuto řízení s elektromechanickým posilovačem, který snižuje svůj účinek se zvyšující se rychlostí jízdy. Charakteristiku posilovače lze navíc upravit prostřednictvím nového systému Audi drive select, díky němuž si může řidič zvolit několik režimů činnosti různých systémů, jako jsou například adaptivní tlumiče (s režimy auto, efficiency a dynamic). Nabídka kol obsahuje sedmnáct různých designů kol ve velikosti od 15“ do 18“.
Dvě tváře
Nově strukturována byla nabídka výbav. Díky novým liniím Design a Sport může zákazník dodat svému vozu Audi A1 Sportback ještě individuálnější ráz. Zcela nový je active kit, který zvýrazňuje městský charakter modelu Audi A1 Sportback.
On-line
Nabídka informačních a zábavních systémů zohledňuje potřeby mladých zákazníků. Na vrcholu stojí navigační systém MMI Navigation plus a modul Audi connect včetně autotelefonu, který poskytuje posádce internetové služby Audi connect a hotspot WLAN pro připojení k internetu.
S1 Sportback
Pro milovníky sportovních malých vozů zůstává v nabídce model Audi S1 Sportback s výkonem 170 kW/231 k a trvalým pohonem všech kol quattro. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 5,9 sekundy. Sportovně nastavený podvozek umožňuje ještě agilnější chování malého vozu.
Výbavové linie
Linie Design
Tato linie je rozpoznatelná na první pohled podle 16“ kol z lehké slitiny, zadních světlometů LED a chromovaných koncovek výfukové soustavy. Vnější zpětná zrcátka a střešní spoiler jsou lakovány v kontrastní barvě. Vnitřní výbava zahrnuje výškově nastavitelná sportovní sedadla, informační systém řidiče FIS, ovládací prvky s hliníkovou povrchovou úpravou a kůží obšitý volant, hlavici řadicí páky a madlo ruční brzdy. Vnitřní design završuje tkanina „Liga“ a výdechy ventilační soustavy v kontrastní barvě.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Linie Sport
Exteriér se vyznačuje 16“ koly z lehké slitiny, chromovanými koncovkami výfukové soustavy a mlhovými světlomety. Sportovní styl pokračuje v interiéru. Výdechy ventilační soustavy jsou leskle černé, zatímco paket ozdobných prvků se vzhledem hliníku a tkanina Tornado na sportovních sedadlech zdůrazňují dynamiku. A1 Sportback umožňuje agilní jízdu ve městě i mimo město díky tříramennému sportovnímu volantu s věncem obšitým kůží v kombinaci se systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select a sportovním podvozkem. Informační systém řidiče FIS poskytuje řidiči vždy nejdůležitější informace.
Luxus v kompaktním formátu: design selection
Design selection navazuje na linii design a nabízí ještě vyšší kvalitu a luxus. A1 Sportback se promění v individuálního průvodce každodenním životem i nevšedními okamžiky díky 17“ kolům, koženému paketu, čalounění sedadel kombinací kůže a tkaniny, paketu vnitřního osvětlení LED a sportovnímu volantu obšitému kůží.
A1 Sportback může být ještě dynamičtější se sportovním paketem S line, který vychází z linie sport. Mezi jeho charakteristické rysy patří 17“ kola z lehké slitiny, sportovní podvozek S line, černé čalounění stropu, paket vnitřního osvětlení LED, čalounění kombinací tkaniny a kůže a loga S line na volantu a prahových lištách.
Exteriérový paket S line
Exteriérový paket S line lze kombinovat se všemi výbavovými liniemi. Zahrnuje sportovní úpravy nárazníků vpředu a vzadu, difuzoru, masky chladiče Singleframe, otvorů pro přívod vzduchu, bočních prahových lišt a koncovek výfukové soustavy. Paket je završen nápisy S line na předních blatnících a prahových lištách, mlhovými světlomety a střešním spoilerem S line.
Pokud si k tomu zvolí ještě jeden ze 100 rozmanitých odstínů speciálních laků, promění své Audi A1 Sportback ve skutečně jedinečný osobní automobil.
Ceny
A1 Sportback 1.0 TFSI stojí od 438 900 Kč vč. DPH. Paket Lifestyle s výbavou v hodnotě 60 000 Kč se nabízí za zvýhodněnou cenu 30 000 Kč.
Audi Q3
Výrazným prvkem na přídi je plasticky tvarovaná maska chladiče Singleframe. Nové jsou výbavové linie modelu Q3 Design a Sport se sportovním paketem S line, exteriérovým paketem S line, designovým paketem Audi exclusive a designovým exteriérovým paketem Audi exclusive.
Nové světlomety Xenon plus s diodami LED pro denní svícení jsou nyní v sériové výbavě. Na přání je mohou nahradit výkonné a úsporné světlomety LED, které jsou doplněny dynamickými ukazateli směru v rovněž přepracovaných zadních světlometech LED
Nové Audi Q3 má v základní verzi pohotovostní hmotnost 1385 kg (bez řidiče). Rozměry kompaktního SUV zůstaly téměř beze změny. Při rozvoru 2,60 metru činí délka 4,39 metru, šířka 1,83 metru a výška 1,59 metru.
1.4 TFSI COD ultra
Ze zdvihového objemu pouhých 1395 ccm poskytuje pozoruhodný nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 250 Nm, který je k dispozici od 1500 do 3500 min-1. Audi Q3 1.4 TFSI ultra, vybavené mechanickou převodovkou, zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a může pokračovat v další akceleraci až do nejvyšší rychlosti 204 km/h.
Kombinovaná spotřeba paliva se speciálními 17“ pneumatikami se sníženým valivým odporem činí pouhých 5,5 litru na 100 kilometrů. Pro verzi s šestistupňovou převodovkou S tronic platí hodnota 5,8 l/100 km. Standardní sprint trvá v tomto případě 8,9 sekundy, nejvyšší rychlost je rovněž 204 km/h.
Vrcholnou inovací jednotky 1.4 TFSI COD s hliníkovým blokem válců, jejíž hmotnost sotva přesahuje hranici 110 kilogramů, je systém COD (cylinder on demand), který snižuje spotřebu paliva až o 20 procent při klidném stylu jízdy. COD deaktivuje při nízkém až středním zatížení a otáčkách druhý a třetí válec zavřením ventilů a vypnutím vstřikování. Motor pracuje jako dvouválec, dokud řidič nepřidá opět více plynu. Aktivní válce pracují s vyšším zatížením, čímž vzrůstá účinnost. Kultivovanost běhu excelentně vyváženého agregátu zůstává vysoká.
Mimořádně hospodárný: 2.0 TDI
Audi nabízí dva výkonové stupně vznětového motoru 2.0 TDI clean diesel, který disponuje zdvihovým objemem 1968 ccm. Technické portfolio zahrnuje dva vyvažovací hřídele v bloku válců, řízení chladicí soustavy s oddělenými čerpadly chladicí kapaliny pro blok a hlavu válců, vstřikovací soustavu common rail s maximálním tlakem 2000 barů a turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Ventily jsou v hlavě válců nově uspořádány tak, aby každý vačkový hřídel ovládal vždy jeden sací a jeden výfukový ventil na válec.
Motor 2.0 TDI clean diesel s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 340 Nm lze objednat také ve dvou variantách s trvalým pohonem všech kol quattro: s mechanickou převodovkou nebo se sedmistupňovou převodovkou S tronic. Provozní vlastnosti verzí s mechanickou převodovkou/převodovkou S tronic jsou následující: z 0 na 10 km/h za 9,3 resp. 9,3 sekundy, maximální rychlost 204 km/h a kombinovaná spotřeba paliva 4,9 resp. 5,1 litru na 100 kilometrů.
Převodné ústrojí
Nové Audi Q3 se dodává se dvěma různými převodovkami – s šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo s dvouspojkovou převodovkou S tronic se šesti, resp. sedmi převodovými stupni pro jízdu vpřed.
Trvalý pohon všech kol quattro
Srdcem systému je nová vícelamelová spojka páté generace s hydraulickým ovládáním a elektronickým řízením, která je známá z modelu S1. Mezinápravová spojka je umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy, aby bylo dosaženo rovnoměrnějšího rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Při jízdě za normálních podmínek směřuje většina hnací síly motoru na přední kola. Jakmile dojde na přední nápravě ke ztrátě trakce, může vícelamelová spojka přenášet točivý moment plynule na zadní kola řízeným stlačením sady lamel během několika milisekund. Při vytváření tlaku oleje je elektrické čerpadlo podporováno zásobníkem tlaku.
RS Q3
– pětiválec 2.5 TFSI s výkonem 250 kW (340 k) a 450 Nm, 0–100 km/h za 4,8 sekundy
– sedmistupňová převodovka S tronic s rychlejším řazením a pohon všech kol quattro v sériové výbavě
– 19“ kola, velké brzdy a sportovní podvozek RS sériově
– výrazné designové úpravy exteriéru a interiéru
Ceny
Q3 1.4 TFSI COD ultra začíná na částce 746 900 Kč vč. DPH
Q3 2.0 TDI quattro stojí od 816 900 Kč vč. DPH
RS Q3 – cena bude stanovena v únoru 2015, počítá se s částkou cca 1 420 000 Kč vč. DPH
Paket Lifestyle obsahujíc LED světlomety, 4zónovou automatickou klimatizaci, elektrické ovládání víka kufru a další výbavu v celkové částce 120 000 Kč nabízí Audi za zvýhodněnou cenu 70 000 Kč. Pochopitelně lze také volit linie Design, Sport či S line.