Spojení tradičních designových prvků se sportovním švihem u více jak pětimetrových limuzín jde automobilce Bentley náramně dobře. Continentalu Flying Spur dejte sbohem a šáteček, přijíždí nový Flying Spur. Z jeho rychlosti je vám bude tajit dech.
Bentley má v nabídce dva podobné modely, tedy nikoli designem, ale zaměřením – Mulsanne a Continental Flying Spur, nyní již jen Flying Spur. Úkolem obou modelů je nabídnout prvotřídní luxus a špetku sportovnosti danou značným výkonem. Této tradiční vlastnosti se pochopitelně drží všechny modely. Zatímco Mulsanne s délkou 5575 mm je poháněn dvakrát přeplňovaným osmiválcem 6,75 l (377 kW), Flying Spur s délkou 5295 mm má dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec 6,0 l (460 kW). Gigantických 1020 Nm motoru Mulsanne směřuje na zadní kola, oproti tomu rovných 800 Nm točivého momentu Flying Spuru je přenášeno na všechna čtyři kola s (výchozím) poměrem 40:60 předek/zadek. 8stupňonová automatická převodovka ZF je dnes u Bentley již standardem.
Flying Spur používá vzduchové odpružení, jehož tuhost lze volit ve čtyřech krocích. Standardní kola mají rozměr 19“ s pneumatikami 275/45 ZR19, připlácí se za 20“ a 21“ talíře. Pod koly jsou výkonné brzdy s kotouči o průměrech 405 a 335 milimetrů, příplatková keramika používá větší, konkrétně 420 a 356 mm v průměru. Drobeček s délkou přes 5 metrů a rozvorem 3065 mm váží 2475 kilogramů. Ve světle těchto hodnot je pak zarážející dynamika, které je vůz schopen – z 0 na 100 km/h akceleruje Spur za 4,3 sekundy a maximální rychlost činí 320 km/h. Z 90 litrové nádrže ucucává vůz v kombinovaném provozu 14,7 litru na 100 kilometrů.
palivo | benzín | akcelerace 0–100 km/h (s) | 4,3 |
---|---|---|---|
náhon | 4×4 | maximální rychlost (km/h) | 320 |
počet válců | 12 | převodovka | 8A |
objem motoru (ccm) | 5998 | kombi. spotřeba paliva (l/100 km) | 14,7 |
výkon (kW) | 460 | objem zavazdl. prostoru (l) | 475 |
točivý moment (Nm) | 800 | pohotovostní hmotnost (kg) | 2475 |
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Karoserie nového Spuru je oproti předchůdci lehčí a pevnější. Flying Spur se nabízí ve 4 či 5místné konfiguraci. Zadní apartmá obsahuje Touch Screen Remote skrze který se ovládá klimatizace, výhřev a ventilace sedadel a multimédia. Hudbu a filmy lze přehrávat z pevného disku, CD, DVD, SD karty, iPodu či iPadu. Obraz je přenášen na dva 10“ monitory, které jsou zavěšeny na zadní straně předních opěradel. Každý z nich může mít vlastní zdroj signálu, takže dětičkám usazeným do nejjemnější kůže můžete přehrávat dvě rozdílné pohádky současně. S vážnou hudbou popř. rockovým nářezem si poradí audio s výkonem 1100 W. Pro notebook a tablet je zde vlastní Wi-fi hotspot, takže do kanceláře ani jezdit nemusíte, postačí, když se doma v garáži pěkně usadíte na zadní sedadla vašeho Bentley.
Jaká barva nejvíc sluší Bentley Continental GT Speed?
Názor TopDrive
Dá se takové moderní dílo vyráběné převážně ručně s obrovským citem pro detail a kvalitu nemilovat? Chtěli bychom vidět výraz ve tváři řidiče Lamborghini jedoucího rychlostí přes 300 km/h, když se vedle něj zjeví Flying Spur, jehož posádka sedící vzadu si čte noviny.
„Chtěli bychom vidět výraz ve tváři řidiče Lamborghini jedoucího rychlostí přes 300 km/h, když se vedle něj zjeví Flying Spur, jehož posádka sedící vzadu si čte noviny“
– to jako Flying Spur řídí autopilot a zvlává i 300 km/h?
na to snad nema ani cenu odpovidat…