Němci se pokoušejí zaujmout „amíky“ novým konceptem představeným v Detroitu. Pětimetrové SUV dokáže pojmout až sedm pasažérů a spoléhá se na hybridní pohon.
Poté, co na americkém trhu neprorazil VW s modelem Routan, což byl upravený Chrysler Town & Country, se připravuje na další americkou misi. Koncept CrossBlue nemá k sériové podobě daleko. Design CrossBlue přesně zapadá do firemního portfolia a rozměrově překonává i Touareg. S rozměry 4986 mm na délku, 2014 mm na šířku a 1732 mm na výšku je přímo stvořen pro trhy Ameriky, Ruska a Číny, kde by mohl slavit prodejní úspěchy. Příchod sériové varianty se očekává během roku 2014.
Technická řešení
Základem konceptu je nová koncernová platforma MQB. O pohon se stará soustava turbodieselu a dvou elektromotorů. Kola přední nápravy roztáčí nový dvoulitr TDI řady EA288 (190 koní, 400 Nm) a elektromotor (55 koní, 180 Nm), zadní nápravu obsluhuje silnější z elektromotorů (115 koní, 270 Nm). Jako převodové ústrojí byla použita šestistupňová dvouspojka DSG. Výsledných systémových 305 koní by mělo dokázat dostat koncept na stovku za 7 sekund. Provozní parametry se samozřejmě liší dle zvoleného režimu. Na čistě elektrický pohon dokáže CrossBlue zdolat vzdálenost 23 kilometrů. Standardně se vozidlo pohybuje v klasickém hybridním modu, kdy se snaží maximalizovat využití elektromotorů. V tomto režimu lze nastavit mód Eco, v němž se všechny palubní systémy snaží šetřit energii. Naopak v režimu Sport jsou naopak všechny agregáty využívány nadoraz. Pokud je třeba absolvovat úsek mimo zpevněné komunikace, lze manuálně aktivovat pohon všech kol v tzv. terénním režimu.
Svalnatý design
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Vnější pohled na karoserii konceptu dává jasně najevo, pro které trhy je určen. Ostře řezané linie a masivně vytažené blatníky umocňují silácké vzezření a proporčně jej lze přirovnat ke koncernové Audi Q7. Podběhy ukrývají jednadvacetipalcové pneumatiky rozměru 235/45. Zajímavým prvkem je použití zadních svítilen tvarovaných do písmene E. Celek je zabalen do modrého laku CrossBlue Glass Flake.
Prostorný kokpit
V sériové podobě bude SUV sedmisedadlové (2+3+2), koncept ale byl osazen šesticí samostatných kožených křesel. Nabízí tak všem pasažérům maximum pohodlí a prostoru, což je hlavně na zaoceánských trzích nutností. Celá paluba se nese ve světlých tónech kůže a dřeva, palubní přístroje jsou orámovány chromovými prvky. Nechybí tříramenný, dole zploštělý volant a dotykový desetipalcový displej.
Názor TopDrive
Volkswagen se ubírá správným směrem v ataku na americké trhy, k čemuž mu pomáhají masivní stavba a slušná variabilita interiéru. Tolik potřebný hybrid nebude chybět a jistě jej doprovodí i nějaký ten zážehový šestiválec. Odvézt velkou americkou rodinku do fastfoodu zvládne, mezi monstrózními domácími křižníky se tak neztratí.