Objevilo se jako koncept v roce 2010 a nyní jde do výroby! Lamborghini vyrobí sérii pouhých dvaceti kusů, přičemž za každý si nechá zaplatit kolem 2 milionů euro.
Tehdy na autosalonu v Paříži způsobilo Sesto Elemento pořádný rozruch. Mnozí v něm viděli příští generaci Gallarda, kterého se dočkáme asi za rok, a není vyloučené, že si některé designové prvky z SE vypůjčí. Samotné Sesto Elemento se ale výroby dočká a to v počtu 20 kusů. Provokativní vzhled s odhaleným karbonem a ostře řezané křivky si sériový model ponechá. Lamborghini slibuje větší tuhost konstrukce a bezpečnost. Sesto Elemento bude poháněno atmosférickým motorem V10 5,2 l převzatého z Gallarda LP570–4 Superleggera. Hodnoty výkonu (419 kW/570 k) a točivého momentu (540 Nm) zůstanou zachovány, stejně jako 6stupňová automatizovaná převodovka a pohon všech kol. Že vás tyto údaje nechaly v klidu? Tento motor umí zacvičit se Superleggerou, která váží cca 1340 kilogramů, co asi bude dělat s vozem Sesto Elemento s hmotností 999 kilogramů? Akcelerace z 0–100 km/h je otázku 2,5 sekund a maximálka končí na„obvyklých“ 320 km/h. Jen pro zajímavost – Lamborghini svůj „karbonový“ výzkum sdílí se společností Boeing. Sesto Elemento má karbonovou karoserii, kola, některé podvozkové díly a zejména karbonový monokok, jehož součástí jsou i samotná sedadla. Tvar a velikost sedadel bude každému majiteli uzpůsoben na míru, což vysvětluje drahou výrobu.
Contents
Názor TopDrive
Pokud vás Sesto Elemento natolik zaujalo, že teď obvoláváte banky a sháníte € 2 mil., tak vás můžeme uklidnit – dejte si kafe a nikam nevolejte. Všech 20 kusů už zná své majitele, přestože jejich výroba ještě ani nezačala. Těch dvacet šťastlivců by si ale mělo hlídat svoji váhu, aby jim sedadla jejich vozů nebyla malá, resp. velká.