Osud není Lotusu nakloněn. Za posledních dvacet let si britský výrobce sportovních vozů prošel několika finančními kotrmelci v rukou několika majitelů. Poslední měsíce byly opět ve znamení zmatků, které se, jak se zdá, podařilo ustát.
V lednu jsme vás informovali o pravděpodobném prodeji Lotusu. Nyní britský magazín Autocar přinesl zprávy o nejbližší budoucnosti malosériového výrobce. Poté, co malajská vláda prodala svůj podíl v automobilce Proton, spadla společnost a s ní i Lotus pod křídla malajské korporace DRB Hicom. V souvislosti se samotným Lotusem se vyrojily zprávy o tom, že se pro něj hledá kupec v Číně, to však generální ředitel Group Lotus Dany Bahar popřel. Na existenci Lotusu má zájem i britská vláda v zájmu zachování pracovních míst v Hethleu, kde automobilka sídlí. Lotus stále zůstává pod DRB Hicom, která mu zajistila investice do výroby (44 aut týdně), ale velkolepé plány budou muset jít stranou. Z plánované nové modelové řady se zatím dočkáme jen nového Espritu. Tento model bude mít motor V8 a automatizovanou manuální převodovku vlastní konstrukce. Letos, kdy Lotus slaví své 60. výročí, by mělo dojít k modernizaci tří současných modelů, které budou k vidění na Goodwood Festival of Speed.