Nastupující slovenská vláda hodlá zavést zvláštní registrační daň na luxusní auta. Slováci si tak budou muset při nákupu luxusního vozu připlatit.
Konečná podoba nové daně má, podle budoucího ministra financí Petera Kažimíra, záviset na výkonu motoru nebo množství emisí. „Škodovky to určitě nebudou,“ doplnil Kažimír, i když plánovanou výši daně neupřesnil. Za únor bylo na Slovensku zaregistrovaných do evidence přes 770 vozidel prémiových značek.
Daň až 37 tisíc korun
Nejvyšší sazba registrační daně na luxusní auta by podle dvou slovenských ekonomů, kteří připravili návrh možných opatření, jak ozdravit veřejné finance, mohla dosáhnout až 1 500 eur (37 000 Kč). Do státní pokladny by tak ročně přiteklo 24 milionů eur.
Vláda sociálních demokratů (Smer-SD), kterou prezident Gašparovič jmenuje příští týden, bude muset najít více než miliardu eur na splnění závazku země stlačit v roce 2013 schodek veřejných financí pod 3 % výkonu ekonomiky. Luxusní vozy se tak staly jedním z prostředků na hojení veřejných financí. Smer-SD avizoval, že zvýší daň z příjmů nejziskovějším firmám, občanům s nadprůměrnými příjmy i zvláštní bankovní daň. Bohatí Slováci rovněž možná nebudou dostávat některé státní příspěvky, jako například přídavky na děti. Tato opatření podle ekonomů přinesou ale jen část potřebných zdrojů na ozdravení státních financí. Ve hře zůstává také vyšší zdanění luxusnějších nemovitostí.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.zdroj: ČTK
Ono jim nestačí DPH? Mám takový pocit, že samotné DPH u u luxusních vozů může mít hodnotu jedné škodovky…
No, to byste měl spíše zmiňovat spotřební daň u pohonných hmot, kterých si tato auta zpravidla vezmou víc, protože si je majitelé asi primárně nekupují za účelem jízdy padesátkou po obci … 😉
U těch luxusních aut proč ne – jestliže má někdo na to, aby si koupil auto za tři mega, tak asi nebude mít problém přihodit čtyřicet tisíc.
Ovšem zůstává otázka, jak to bude u ojetin – když si třeba někdo bude kupovat deset let staré Porsche … to už bych bral jako sporné.
A proč by měl přihazovat čtyřicet tisíc do „díry ve státním rozpočtu“? Co z toho bude mít? To, že má někdo možnosti si koupit vůz v hodnotě 3 mil. korun, je důvod k tomu po něm žádat další daň?
ono, na slovensku sa tomu hovori „dan zo zavisti“. pri slovakoch velmi casty jav. stale plati: „nie je dolezite aby som sa ja mal dobre, len nech sa ma sused zle“.
dan zo zavisti chyta strednu vrstvu, teda z velkej vacsiny tych sikovnejsich, co na sebe stale pracuju. ti spekulanti, ti co skutocne podvadzaju, tym to moze byt jedno. okradnu inde.
Ale blbost. Berte to take tak, ze vam soused s luxusnim autem zasira zivotni prostredi mnohem vice, nez soused se Skodovkou. Tak at plati, protoze vzduch je spolecny. Neni vzduch pro bohate a pro ty ostatni. Na tyhle auta by mela byt nejen vyssi registracni dan, ale i podstatne vyssi rocni silnicni dan, zavisla na objemu motoru, vyprodukovanych splodinach nebo necem takovem.
– Ifo: Myslim, ze pokud nekdo ma na to, aby mel pripojeni k internetu, mohl by klidne platit dan, rekneme 100,-/mesic jen tak, hmm?…stejna logika
Urcite neni. Internet je v zajmu lidi a v demokraticke spolecnosti i v zajmu statu. Informacni spolecnost a tyhlety kydy, ze. Nevidim, jak by mohlo byt v zajmu statu, aby si lide prevazeli zadky co nejdrazsimi auty. Staci, kdyz si je prevazeji a v zajmu vsech je naopak to, aby to melo co nejmensi dopad na zivotni prostredi. Neni nutne, aby to vsude vypadalo, jak v Ostrave, kde astma maji snad uz vsichni, vcetne patniku u silnice.