Dědeček Defender oslaví letos 64. narozeniny, ale Land Rover ho do důchodu poslat ještě nehodlá. Nejprve za něj musí vymyslet vhodnou náhradu.
Když jeden model vyrábíte od roku 1948, tak už to něco znamená. Účelnost a strohost Defenderu prostě nepotřebovala změnu. Proč měnit něco, co je dobré a tak ověřené, až je to dokonalé. Defender se stal symbolem Land Roveru, stejně jako Willis, později Wrangler symbolem Jeepu. Auto, na jehož kvality a služby spoléhají přes šedesát let stovky záchranných, policejních, vojenských a expedičních sborů po celém světě, není lehké změnit. Tohle není případ auta, které dnes vyrobíte, za čtyři roky mu dáte facelift a po osmi letech výroby jej nahradíte zcela novým modelem. Defender je jako dinosaurus, a protože ho nezabilo ani extrémní vedro pouští, ani mráz hor, tak jezdí po světě dodnes.
Nicméně Land Rover cítí, že jeho čas se přece jen nachýlil a hledá možné cesty náhrady. Prvním takovým konceptem je DC100 a DC 100 Sport. Už na první pohled vidíte, že designéři ponechali konceptu rysy Defendera. Každá křivka vozu DC100 je sice moderní, ale i kdyby na něm nebylo ani jedno logo výrobce, ani jeden nápis Land Rover, patrně byste poznali, kdo za tímto vozem stojí. To jen dokládá dokonalost a nadčasovost původního Defenderu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Defender (2011)
A podobné je to i s jednoduchostí a účelností. DC100 má v předním nárazníku zabudovaný naviják a z obou nárazníků ční tažná oka. Interiér, ačkoli futuristický, je stále spartánský. DC100 Sport je otevřená verze téhož. Zajímavým detailem DC100 jsou vnější zpětná zrcátka s čočkou kamery na přední straně. Že by zrcátka, která vidí i dopředu? Land Rover by rád s finální verzí přišel kolem roku 2015. Jaký bude výsledek, neví zatím ani on sám. Myslíme, že DC100 je krok správným směrem. Jedno je ale jisté už teď, od té doby, co montují na Defendery plastové mřížky chladiče, sebrali všem dobrodruhům praktickou pomůcku, na které se dalo v buši grilovat. A mřížka chladiče DC100 je úplně k ničemu.
Jedine,co potrebuje stavajici generace vylepsit je misto u ridice a to sice misto na ruce,lokty. Neda se tam kloudne delsi dobu sedet,clovek je tam nalepenej na okynku jak ve sklenici od okurek…Jinak to auto ve sve kategorii nema konkurenci…A jak jeden muj kamarad rika,da se tam v pohode uklizet zahradni hadici 🙂
…Jedine,co potrebuje stavajici generace vylepsit je misto u ridice a to sice misto na ruce,lokty…
to že sedíš narvanej na levý dveře se má vylepšit již 40 roků a to nemluvím o topení resp. o chlazení v létě, hluku a dalších „maličkostech“
fakt nechápu, proč ta mediální bublina nesplaskla, když kdejakej LC78 nebo H toho nabízej 10x víc za stejný prachy.
Proč je DC100 sparťanský, to v něm jezdí jen sparťani s tříbarevnou šálou?
Díky ta upozornění, asi řádil šotek známý jako automatická oprava ve Wordu :).
Defender je pracovni nastroj, tak jej chapu ja. A kdyz vydrzel tak dlouho, tak na nem asi neco bude. Jen at je ten novy stejne „ucelny“ jak ten stary. Luxusnich offroadu je dost.
Defender nikdy nebyl zase takový zázrak, ani pokud jde o spolehlivost. Land Cruiser řady J7 byla vždy lepší volba a navíc se v tom dalo jezdit i po silnici. Defender je dost nepohodlné auto, místo pro řidiče je opravdu úděsné a nemá to nic společného s jeho teréními schopnostmi. Doba je už opravdu jinde. Takže za sebe hlasuji, že je načase s tím něco dělat a to auto výrazněji upravit. Není třeba, aby ztratilo cokoliv ze svých teréních schopností, ale mohlo by být pro řidiče podstatně pohodlnější.