Prototyp PSA ujel 3 000 km v režimu automatického řízení

[Tisková zpráva] Prototyp PSA Peugeot Citroën, který 2. října 2015 absolvoval premiérovou jízdu ve Francii, kdy ujel trasu z Paříže do Bordeaux, se nyní vydal přes hranice a absolvoval cestu dlouhou přibližně 3 000 km z Paříže přes Vigo do Madridu.

Prototypu se dostalo vřelého přivítání od španělské místopředsedkyně vlády a mluvčí vlády Sorayi Sáenz de Santamarίa, která prohlásila: „Dnes nemusíme přemýšlet o budoucnosti, protože budoucnost je zde. Než se nadějeme, bude toto vozidlo běžným dopravním prostředkem na našich silnicích.“

Na zpáteční cestě projel prototyp města Perpignan, Marseille a Lyon a odtud zamířil do technického centra skupiny ve Vélizy v pařížském regionu.
Vůz projel schválené úseky trasy zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury.

Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu ve Francii. Čtyři prototypy skupiny mají doposud za sebou více než 10 000 testovacích kilometrů. V roce 2016 bude mít PSA k dispozici přibližně patnáct prototypů. Díky rozšíření povolení do Španělska mohou týmy výzkumu a vývoje vyvíjet funkce vozů s automatickým řízením i mimo francouzskou silniční síť.

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Ředitel po výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot Citroën Gilles Le Borgne tuto cestu okomentoval: „Jsem hrdý, že tento vůz s automatickým řízením, který vyvinuly naše týmy v technických centrech pařížského regionu, v Evropě překročil hranice. Tato cesta přes Španělsko je výsledkem úzké spolupráce naší skupiny s Galicijským institutem pro výzkum automobilových technologií (CTAG), která se zaměřuje zejména na otázky rozhraní „člověk-stroj“ při řízení v automatickém režimu. Tato technologická výzva je zásadním krokem přispívajícím k mobilitě budoucnosti.“

Podobné články:

Napsat komentář