Jaký bude hybridní nástupce Hondy NSX?

Od konce výroby legendárního modelu NSX v roce 2005 nám Honda slibuje jejího nástupce. Po řadě konceptů se snad v následujícím roce dočkáme produkční verze. Jaká by měla být, mohla být a skutečně bude nová Honda NSX?

Posledních šest let Honda představovala své technické vize reprezentované koncepty budoucího modelu NSX. To, že nový vůz bude hybrid víme už dlouho, ale finální podoba není jasná dodnes. Na lednovém detroitském autosalonu by veřejnosti měl být představen další, doufejme už poslední, koncept, ze kterého vzejde produkční verze. Americká veřejnost měla možnost vidět vůz značky Acura (luxusní divize Hondy na severoamerickém trhu), který si zahraje v novém hollywoodském snímku Avengers (premiéra v květnu). Předpokládáme, že budoucí NSX bude sdílet podobné tvary.

Pod karbonovou slupkou

Informací ohledně techniky je zatím poskrovnu. Jisté je, že o pohon všech kol se bude dělit spalovací motor s dvěma elektromotory. Benzínový V6 s výkonem cca 227 kW (310 k) umístěný uprostřed bude pohánět zadní nápravu, zatímco tu přední budou pohánět dva elektromotory, každý o výkonu cca 22 kW (30 k). Tento systém ponese název Electric Super Handling All Wheel Drive System. Převodovka bude dvojspojková se sedmi stupni a zadní diferenciál bude aktivně rozdělovat točivý moment mezi pravé a levé kolo. Karbon a plast použitý na karoserii je příslibem nízké hmotnosti. Nechme se překvapit, jaký bude výsledek.


Autor: autoblog.com

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Acura z filmového plátna snímu Avengers

Japonský supersport

Původní generace Hondy NSX (1990–2005) byla vyvíjena a postavena s cílem být konkurencí pro vozy Ferrari. Ať už si o tomto předsevzetí pánů z Honda Motor Company myslíte cokoli, dodnes si NSX drží status japonského supersportu. Hliníková karoserie, atmosférický vysokootáčkový motor uprostřed a pohon zadních kol byly jasným signálem, do jakého teritoria tento vůz mířil. Vidlicový šestiválec byl vybaven proměnlivým časováním a zdvihem ventilů VTEC. V nízkém a středním pásmu otáček byl motor úsporný, naopak ve 4800 ot./min nastoupil ostrý profil vaček a motor ukázal svůj výkonový potenciál. Motorizace byla dvojí, C30AV6 byl třílitrový motor s výkonem 188 kW, 284 Nm určený pro modely s 4stupňovou automatickou převodovkou.


Autor: Honda

NSX

Silnější C32BV6 o objemu 3,2 litru disponoval výkonem 206 kW, 298 Nm. Tento motor byl pro verze s manuální 6stupňovou převodovkou. Honda NSX měla řadu prvků, které umocňovaly její sportovní zaměření. Motor měl kovanou klikovou hřídel, nejen karoserie, ale i prvky podvozku byly hliníkové – což na počátku 90. let běžné zdaleka nebylo. Vůz byl vybaven kontrolou trakce a samosvorným diferenciálem, váha se pohybovala pod úrovní 1400 kilogramů, záleželo na převodovce, výbavě a verzi – americké Acury byly i ve verzi targa s odnímatelnými střešními panely.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Protože se NSX vyráběla po tak dlouhou dobu, vznikla řada verzí, které se výkonově drobně lišily a svoji roli hrál i konkrétní trh, např. ten severoamerický, kde si tamní Acury NSX musely vystačit s 91 oktanovým benzínem. Nehezký zvyk japonských automobilek – nechávat si to nejlepší pro domácí trh – platilo i v případě verzí NSX Type-S a NSX-R.

Přestože motor NSX nepřekypoval výkonem, rychlost automobilu spočívala v jeho jízdních vlastnostech. S laděním podvozku pomáhala mimo jiné i hvězda F1 Ayrton Senna. Nevíme, jaký vliv měl Senna na konečný výsledek, ale NSX jezdila fenomenálně. Její doménou byly zatáčky, kde díky své váze a podvozku dokázala zatopit právě vozům jako Ferrari či Porsche. NSX sklízela řadu úspěchů v japonských okruhových šampionátech. Tam působí dodnes, protože za ní prostě není náhrada. Ostatně i to se odráží v cenách ojetých vozů, které jsou vysoké. Honda NSX se dá označit za dobrou investici, protože její cena už nebude klesat a za své nemalé peníze získáte jeden z nejlepších řidičských vozů vůbec.

Filozofování nad příští NSX

Motory VTEC od Hondy patřily vždy ke špičce mezi motory. Sportovní modely Honda taktéž uměla, zástupy ostrých Civiců, Preludů, Integer spolu s vrcholovou NSX toho byly důkazem, ale doba se změnila a Honda taktéž. Fanoušky sportovních aut zcela jistě mrzí úkrok automobilky směrem k hybridním verzím na úkor těch „ostrých“. Z důvodů této politiky, kterou si Honda zvolila, je pak pochopitelné, proč příští NSX musí být hybrid a nemá cenu ji shazovat dříve, dokud neuvidíme, jaká skutečně bude. Nicméně si myslíme, že hybridní modely si Honda mohla ponechat pro městské a klidně i luxusní automobily, ale ten sportovní měla elektromotorů ušetřit. Benzínový motor by vybavila systémem start/stop, rekuperací kinetické energie a nižší spotřebě paliva by nahrávala i ta 7stupňová převodovka. Fandové by jásali, ekologové by byli uspokojeni a Honda by se mohla prezentovat jako výrobce, který nezapomněl, jak se dělá skutečný supersport.

Podobné články:

Napsat komentář