První silniční osobní automobil značky Praga od roku 1947 získal homologaci, prochází testy a míří do silničního provozu. Zde jsou první oficiální informace a fotky.
Při vývoji silničního supersportu Praga R1R konstruktéři vycházeli z parametrů a konceptu závodního okruhového speciálu Praga R1 a inspirovali se jeho jízdními vlastnostmi – proto R1R stejně jako okruhová Praga R1 využívá celokarbonový monokok, který splňuje nejvyšší bezpečnostní požadavky okruhových speciálů, avšak kvůli zlepšení jízdních vlastností na silnici je oproti okruhové verzi motor zabudován v nosném rámu.
Při vývoji vozu bylo cílem zkombinovat funkční aerodynamiku, atraktivní design a zároveň splnit veškerá pravidla umožňující provoz na běžných komunikacích. Vůz úspěšně absolvoval homologaci dne 17. 3. 2015 a je tak prvním silničním osobním automobilem značky Praga vyrobeným od roku 1947.
Praga R1R se chystá nabídnout poměr výkon/váha převyšující 550 k / 1000 kg, což je údaj vyšší než u Ferrari Enzo a srovnatelný s Bugatti Veyron.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Jak řekl jednatel firmy PRAGA-Export s.r.o. Jiří Lojan: Chtěli jsme, aby z Praga R1R na první pohled vyzařovala jedinečnost, dravost, nadčasovost a perfektní harmonie funkce a emocí. Jednoduše jsme chtěli, aby byla dech beroucí. Jestli se nám to podařilo, už posuďte sami…
Nyní bude vůz absolvovat finální fázi testování na silnicích se zaměřením na spolehlivost a jízdní vlastnosti a možná ho již brzy spatříte v běžném provozu.