Týden s Volkswagen Golf GTI Performance – den 5.

Test GTI Performance dospěl ke svému konci. Golf v mnohém naplnil naše očekávání. A také v mnohém překvapil. Zde je závěrné hodnocení.

Když mi první den testu předával kolega klíče od Golfu, vystoupil z auta a řekl: „Bude se ti líbit, uvidíš“. Neměl jsem důvod mu nevěřit. Volkswagen Golf předchází dobrá pověst. Verze GTI si kolem sebe vytvořila jistý kult.

Golf GTI potažmo GTI Performance je univerzální hothatch, auto se kterým se ráno rychle svezete a odpoledne s ním vyzvednete děti ve škole. Většina majitelů jej skutečně používá jako všestranný dopravní prostředek. Sportovní charakter vozu je tak pouze jednou stránkou jeho osobnosti. Ale vzhledem k faktu, že Volkswagen propaguje GTI jako sportovní model, zajímala mě tato část jeho osobnosti nejvíce. Při pohledu na „papírové“ parametry musí být všem jasné, že GTI Performance je rychlé auto. Jak ale dokáže oslovit samotné řidiče? Golf GTI v minulosti neměl problém s výkonem, ale zpětná vazba nepatřila k jeho silným stránkám. A v tomto směru je sedmá generace příjemným překvapením. Verze Performance je vůči řidiči velmi vstřícná.

DCC – jeden vůz, dva charaktery

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

S Golfem jsem jezdil po rozbité Praze, dal jsem mu okusit uskákaný asfalt silnic druhé třídy, potěšil jsem ho asfaltem hladkým jako sklo, to vše v zájmu odhalení jeho talentu a schopností podvozku DCC. Při jízdě „na slušňáka“ vám toho GTI Performance o sobě moc neřekne. Ale atakujte s ním nějaký dálniční exit nebo ztrestejte nejbližší okresku a náhle zjistíte, jak schopné auto to je. Pochopitelně v režimu SPORT vám GTI odhalí svou celou tvář. Výkonu je dost ve všech otáčkách a na všechny kvalty, jinými slovy s pružností není problém. Podvozek a brzdy drží stádo 230 koní pevně v opratích. Ve sportovním režimu je podvozek správně tuhý a na nerovnostech není uskákaný. Maximální trakce kol přední nápravy je v rukou samosvorného diferenciálu. Vy – řidič máte naštěstí šanci celý tenhle koncert dirigovat. Skrze krásný multifunkční kožený sportovní volant ve kterém je cítit spojení s koly, také skrze pedály, jež mají příjemný chod a nakonec skrze manuální převodovku a její přesné dráhy řazení. Tohle všechno nazývám zpětnou vazbou. Pro mě je totiž důležitější jak se vůz řídí, než kolik má koní pod kapotou a za kolik dělá stovku. A v této zkoušce Golf obstál.

Zbytečně potichu

Na GTI jsem hledal chyby. Pozice za volantem je výborná, ergonomie taktéž, navigace se ovládá intuitivně, audio hraje velmi slušně, zpracování interiéru hraje prim v této třídě, odkládacích přihrádek je dostatek, místa je ve voze taky dost. V jedné věci mě přeci jen GTI malinko zklamalo. Zvuk výfuku by mohl být výraznější. Chápu sice, že Volkswagen udělal GTI tak, aby se s ním dalo jezdit každý den…bla bla bla, nicméně, tohle je GTI, ba co víc GTI Performance!

Nejuniverzálnější hothatch

Závěrem bych Golf GTI Performance zhodnotil následovně – jsou rychlejší hothatche, jsou hotchatche, které budou lepší na závodním okruhu, ale žádný není tak univerzální a multitalentovaný jako právě Golf GTI Performance.

Jaký Golf GTI koupit?

Že není GTI jako GTI už víte. Jsou tu dvě verze – GTI a GTI Performance. Obě se nabízí jak s manuální, tak automatickou převodovkou DSG. Do obou verzí se dá nacpat slušná výbava včetně adaptivního podvozku DCC. Golf GTI začíná na částce 635 900,– Kč, já bych však volil GTI Performance za 661 900,– Kč kvůli samosvornému diferenciálu a účinnějším brzdám. Zcela určitě bych zůstal u manuální 6stupňové převodovky. Není jí co vytknout a spojení s vozem je rázem větší. Nepřiplácel bych ani za kožené sedačky, protože ty kárované potahy jsou jednoduše skvělé. Ušetřené peníze bych tedy investoval do Dynaudio 400 W (16 100,–). Malý otazník visí nad podvozkem DCC (24 900,–). Auto s ním funguje bezvadně a umí být i pohodlné. GTI se standardním podvozkem jsem neměl možnost vyzkoušet, takže jej nemohu hodnotit. Pokud často jezdíte dlouhé trasy po dálnici, pak zcela jistě přijde vhod adaptivní tempomat za 12 800,–. Navigace Discover Pro za 50 800,– není levná, ale na její adresu nemohu říct nic špatného stejně jako na bixenonové světlomety s LED (33 500,–). Barvu už nechám na vkusu každého z vás.

Technické údaje
verze Golf GTI Performance
palivo benzín
náhon přední
převodovka 6M
počet válců 4
objem motoru (ccm) 1984
výkon (kW) 169
točivý moment (Nm) 350
akcelerace 0–100 km/h (s) 6,4
maximální rychlost (km/h) 250
kombi. spotřeba paliva (l/100 km) 6,0
pohotovost. hmotnost (kg) 1382
objem zavazdl. prostoru (l) 380–1270

Cena

Základní cena vozu Volkswagen Golf GTI Performance činí 661 900 Kč vč. DPH. Cena testovaného vozu činila 974 900 Kč vč. DPH.

Za zapůjčení vozu děkujeme Porsche Česká republika.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Podobné články:

Napsat komentář