Proč je dobré přezouvat na zimní pneumatiky na přelomu října a listopadu a ne až v polovině prosince? Čím se vám odmění letní pneumatika v zimě? Nepodceňujte ten kus gumy, který vás drží na silnici!
Contents
Zimní pneumatiky – kdy přezout?
Pevně věřím, že osvěta o důležitosti zimních pneumatik je dnes už tak velká, že málokdo polemizuje o jejich významu. Ideální doba, kdy dát sbohem letnímu obutí, je konec října – začátek listopadu, a to z důvodu poklesu venkovní teploty pod 7°C. To je hranice, kdy směs letních pneumatik už přestává pomalu fungovat. Přilnavost pneumatiky se snižuje a brzdná dráha prodlužuje! Tou dobu se setkáváme s ranními mrazíky a večerní teploty opět klesají hluboko pod onu zmiňovanou hranici. Zimní pneumatika je obdařena nejen jiným dezénem běhounu s velkou četností lamel a drážek, ale navíc je vyrobena z jiné směsi, která zajišťuje potřebný grip i v teplotách pod bodem mrazu. Můžeme říct, že na zimní obutí jsou kladeny mnohem větší nároky než na pneumatiky letní. Zimní pneumatiky se musí umět vypořádat se suchým i mokrým asfaltem, sněhovou břečkou a sněhem samotným. Za všech těchto podmínek musí umožnit vozidlu bezpečně brzdit, akcelerovat a zatáčet.
Práce lamel a drážek běhounu
Zimní vs. letní pneumatiky na sněhu
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Jak se na sněhu chová zimní pneumatika a jak letní? Podívejte se na video.
Podobné články:
- Nepoužívejte zimní pneumatiky v letním období
- Na letní pneumatiky přezuje pouze polovina Čechů – patříte mezi ně?
- Pořiďte si druhou sadu pneumatik. Nestojí to moc a prodloužíte tím jejich životnost
- Dunlop Winter Response 2: vynikající výkon v zimních podmínkách
- Společnost Goodyear uvádí na trh 9. generaci své zimní pneumatiky
jedno video je nedostupné druhé reklama na audi, informační hodnota článku 0, opravdu bych rád viděl někde srovnání…
Obě videa jsou v pořádku – tedy přístupná a shlédnutelná. První video je dělané ve spolupráci Audi a Dunlop, ale je na něm vidět funkce lamel dezénu. Druhé video přináší právě to srovnání letní a zimní pneumatiky na sněhu!
Vypovídací hodnota článku v je nulová. Nedokážu si představit, že běžný Franta uživatel českého internetu dokáže rozumět jazyku vložených videí. K tomuto přesvědčení mě vede každodenní zkušenost s jazykovými schopnostmi naprosté většiny obyvatelů ČR. Něco me však vede k přwesvědčení, že článek není cílen na anglicky hovořící publikum.
Redaktor je tak dle mého názoru diletant a měl by tuto práci přestat dělat nebo naopak začít dělat pořádně.
Za překlepy a jiné chyby se dodatečně omlouvám.
Až bude Youtube plný podobných videí v českém jazyce, velmi rádi je budeme sdílet.
„Běžný uživatel internetu“ – pojem, se kterým někteří argumentují, ale nikdy nevysvětlí! Jaká je úroveň vzdělání, do jaké věkové a příjmové skupiny patří běžní uživatelé internetu? Není právě tohle ten pojem s nulovou vypovídací hodnotou?
Vy očividně jazykovou bariérou netrpíte, takže videím rozumíte. Navíc, kdo vám brání natočit takové video v češtině, aby jste pomohl těm tzv. běžným uživatelům?
Jsme v České Republice, prosím tedy o články v češtině. Děkuji.
No tak technologicky orientovana spolecnost jako je Internet Info by mohla mit zvladnute vkladani ceskych titulku do videa z youtube. Kdyz to umi i server jako je videaceseky.cz….
Tak prvně: jazykovou bariérou netrpím a AJ poměrně zvládám, NJ už hůře…
A druhak (bo jak se to zove:) – narodil jsem se v ČR, mateřský jazyk je čeština, vlezu na český web, kde je český článek a něm anglické video. PROČ? Mají v normálních novinách či časopisech česky psaných nějaké pasáže, odstavce anglicky? Určitě ne, pokud to není spec. dvoujazyčný titul. A když už , tak by se určitě dalo najít anglické video podstatně lepší, nežli propagační film AUDI, protože používaj pneumatiky DUNLOP… Druhé video ukazují 2x týdně v televizních novinách, když napadne sníh a 3x týdně v pořadu BESIPu na ČT… nic novýho (ne samozřejmě toto konkrétní video).
Článek nemá zkrátka tu správnou šťávu a autor to evidentně odflákl a neztrácel s článkem čas. A jenom doufám, že to není nějakej ťulpas, kterej se hned urazí, ale naopak si to vezme k srdci a zlepší se.
A taky by si autor měl zjisti, pro jakou cílovou skupinu píše … protože pak by (možná -:) zjistil že to je skupina lidí, která se ještě ve školách učila ruštinu… a těm by angličtině mohla dělat problémy.
A mimochodem: nemyslím si, že internet je plnej ajťáků, kteří uměj anglicky, to je dávno pryč, internet je ve spoustě domácnostech…
Pane Bílý,
děkuji Vám za názor, nebojte, neurazím se. Souhlasím s tvrzením, že internet je v každé domácnosti a připouštím, že podobná videa vidíte 3x týdne v pořadu Besip, ale přesto se najde řada řidičů, kteří stále jezdí na letních pneumatikách v zimním obodbí. Uvidíme jak to letos změní zákon o provozu na pozemních komunikacích, ať už je jeho kvalita jakákoliv.
Tento článek je určen širším řadám řidičů, nejen majitelům luxusních vozů, pro které píšeme primárně. Článek přispívá k osvětě zdůrazňující význam zimních pneumatik. Jeho smyslem nebylo zkoumat konkrétní zimní pneumatiku z pohledu vývoje, výroby, materiálů, struktury apod.
Jsem ochoten připustit, že angl. videa nejsou v tomto konkrétním případě ideální, ale jak jsem již uvedl, až bude YouTube plný podobných videí v čs. jazyce, rád je použiji. Přesto si myslím, že i když si tato konkrétní videa pustíte bez zvuku, pochopíte o co jde. Zejména to druhé, srovnávající vlastnosti letní a zimní pneumatiky na sněhu.
Mám pochopení proto, že třeba konkrétně Vám nepřinesl článek nic nového, určitě si na TopDrive najdete jiný, pro Vás hodnotnější. Né vždy lze uspokojit každého čtenáře, proto se snažíme volit témata tak, aby byla pestrá, a každý si našel to, co ho zajímá.
Dobrý den a tip na konkrétní produkt? Co si myslíte o Dunlop SP Sport BlueResponse na léto?
Děkuji