Exkluzivní vyjádření figurín dummies, které absolvovaly crash test nového BMW řady 1. Shlédněte video z crashtestu!
Od roku 2004, kdy prvogenerační řada 1 obdržela 5 hvězdiček v testu Euro NCAP, se nároky na bezpečnost automobilů zvýšily. Nová „jednička“ od BMW obstála v testech díky své velké torzní tuhosti a velkoformátovým deformačním zónám. Ve standardní výbavě nalezneme čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy integrované v opěradlech, hlavové airbagy vpředu a vzadu, bezpečnostní pásy s omezovačem síly vpředu, připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů předních i zadních sedadel a systém ISOFIX pro úchyt dětské sedačky. Dále stabilizační systém DSC a indikátor tlaku v pneumatikách, protože vůz jezdí na dojezdových pneumatikách runflat.
Vyjádření crash test figurín dummies
„Já s manželkou reprezentujeme dospělé pasažéry. Pokaždé nás rozjedou proti zdi rychlostí 64 km/h. Při tomto čelním nárazu jsme v BMW řady 1 byli dobře chráněni v oblasti kolen a stehenních kostí. Zaměstnanci Euro NCAP vyhodnotili ochranu hrudníku jako dostatečnou, ale nepřál bych vám zažít tu ránu. Totéž platí pro případ bočního nárazu. Hlavové opěrky mají jen průměrnou ochranu proti poranění krční páteře v případě nárazu zezadu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Maximální počet bodů získalo BMW 1 při ochraně dětí ve věku 3 roky. Nedovedete si představit ty nervy, když s námi jedou i děti a my předem nevíme, jak test dopadne. Naše tříleté dítě vykazovalo stabilní polohu v dětské sedačce, která omezovala pohyb hlavy a tím i riziko poranění. Test dopadl výborně, takže našim dětem pak nemusel nikdo opravovat hlavičku šroubovákem.
Maximum bodů získal vůz i v testu ochrany chodců, zejména dětí a to kvůli tvaru kapoty a předního nárazníku, který poskytl výbornou ochranu nohou. Když mě s tímhle autem několikrát přejeli jako chodce, tak zjistili, že ochrana hlavy dospělých chodců byla jen místy dobrá. Žádný bod nezískala samotná hrana kapoty, která poskytla nevyhovující ochranu.“
Dospělí | 91% |
---|---|
Děti | 83% |
Chodci | 63% |
Bezpečnostní systémy | 86% |
Za zmínku stojí i BMW Assist Advanced eCall – systém automatického tísňového volání. Ten při nehodě kontaktuje call centrum BMW, kterému poskytne informace o nehodě – závažnosti nehody, čase a místě nehody. To pak následně informuje záchrannou službu. Tato služba je dostupná pouze v některých zemích. Názornou ukázkou systému je následující video.
Podobné články:
- Crash test Jaguar XF (video)
- Crash test Mercedes-Benz třídy C Coupé (video)
- Crash test Jeep Grand Cherokee (video)
- Kia EV9: crash test za pět hvězd
- Mazda6 získala od Euro NCAP pět hvězdiček