Subaru Outback 2015 – projede polem i strání

Značka s hvězdami ve znaku nikdy nešla s proudem. Tvrdošíjně si jde vlastní cestou a to i u nového Outbacku. Na první pohled se nový Outback nezasvěceným může jevit jako další oplastované kombi, jenže Outback je jiný level než podobně oplastované vozy. Schopnosti v terénu nemusí jen předstírat.

Spíše evoluce

Designové změny kopírují, jak jinak, dárcovský model Legacy (zatím jen sedan). Takže přibylo pár oblin, klasický vzhled modelu zůstal zachován. Výrazná maska chladiče a inovovaná světla působí ze stylingových prvků nejvýrazněji. Z použitých materiálů k ochraně karoserie je cítit robusnost. V dané kategorii lze Subaru poměřovat asi jen s Volvem XC70. Na první pohled zaujme solidní světlá výška 22 centimetrů. V interiéru vás bude proti předchůdci hýčkat větší porce elektroniky, hlavně sedmipalcový dotekový displej multimediálního systému. Na palubní desce výrobce slibuje více měkkých plastů, přidají vám i couvací kameru a módní elektrické zavírání zavazadelníku. Ztvárnění interiéru se příliš nemění, klasika značky prostě upřednostňuje funkci před prémiovostí.

Lehce větší

Jak je u nových generací obvyklé, tak i páté vydání Outbacku oproti „čtyřce“ trochu povyrostlo. Na délku naměříte 4816 mm, na šířku 1839 mm a na výšku 1689 mm. Do „kufru“ se vměstná 560 litrů zavazadel (+34 litrů). Vychytávkou je masivní střešní nosič připravený snadno připevnit rozličné držáky či větší břemena. Milovník outdoorových aktivit bude nadšen.

Motorizace

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Prozatím musíme vycházet ze zveřejněných amerických specifikací, evropské nejsou ještě k dispozici. Amerika , kam dorazí Outback v nové generaci v létě, je hlavním trhem pro Outback. Loni zde bylo prodáno přes 400 tisíc vozů. Potvrzeny jsou zatím dvě zážehové verze, jde samozřejmě o ploché motory. Čtyřválec kubatury 2,5 litru (177 k, 236 Nm) a šestiválec o obsahu 3,6 litru (253 k, 349 Nm). Oba výhradně v kooperaci s převodovkou CVT. Nicméně do Evropy nejspíše dorazí čtyřválec v kombinaci i s manuální skříní a také nepostradatelný turbodiesel. Samozřejmostí pro značku Subaru je pohon všech kol.

Názor TopDrive

Honza: Je dobře, že někdo takovýto model nabízí. Není to žádná slečinka, ale drsňák, co si nasadí pohorky a nějakého středního terénu se nelekne. V kombinaci s naftovou jednotkou neskutečný univerzál pro aktivní jedince.

Tomáš: Ten šestiválec 3,6 l pamatuje ještě dinosaury, ale tipuju, že právě tenhle motor je pro Outback nejlepší.

Podobné články:

2 komentáře u „Subaru Outback 2015 – projede polem i strání“

Napsat komentář