Na autosalonu v Chicagu si odbyla oficiální premiéru nová generace sedanu Legacy. Po prezentaci studie Legacy Concept, vloni na LA Auto Show, se minimálně po stránce designu jedná o zklamání. V čem je nový vůz skutečně nový a kolik toho přebírá od svého předchůdce?
Contents
Redesign
Zmíněný koncept dával naději na značné osvěžení vzhledu oproti předchozí páté generace. Koncept lákal na sportovní linie, agresivní příď i elegantně „vykousnutá“ zadní světla. Design sériového vozu není až tak výjimečný, ale v podstatě zapadá mezi další modely Subaru. Vypadá to spíše jako evoluce předchůdce, neboť boční partie jsou stále harmonické a záď nezaujme ani neurazí. Nejvíce rozporuplně působí tedy komplikovaná příď v „americkém“ stylu.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.K úspěšným prodejům, zejména ve Spojených státech, bude verze Outback. Zásadních změn doznal interiér, kde se výrobce chlubí použitím měkčených plastů v širší míře než u předchůdce. Nové jsou i prvky infotainmentu jako šestipalcový dotykový displej.
Mezigenerační růst
Subaru se u Legacy rozhodlo zvětšit rozměry, délka narostla o 41 mm na 4795 mm. Na první pohled jsou viditelné velké převisy karoserie, za což může zachování rozvoru náprav na původních 2751 mm. Z nárůstu rozměrů těží zavazadlový prostor, ten se zvětšil o 9 litrů na celkových 425 litrů.
Pouze dva motory, jedna převodovka a žádný diesel
Ani v nabídce pohonných jednotek se žádná revoluce nekonala. Nabízí se dva motory, oba zážehové. Základ tvoří čtyřválec 2,5 l (130 kW/177 k, 236 Nm), který doplňuje již trochu obstarožní plochý šestiválec 3,6 l (191 kW/260 k, 335 Nm). Oba motory budou k mání výhradně s automatickou převodovou skříní Lineatronic CVT. Poháněna jsou tradičně všechna kola. Tato nabídka se ale týká hlavně amerického trhu. Lze předpokládat, že na starém kontinentu zmíněné dva motory doplní dvoulitrový turbodiesel a snad i manuální převodovka. Z technologických hraček je Legacy vybaveno adaptivním tempomatem, detekcí mrtvého úhlu nebo couvací kamerou.
Do prodeje by se měl nový model dostat letos v létě.
Podobné články:
- Subaru BRZ STI Performance – další koncept, který jen slibuje
- Vozu Mazda MX-5 je už dvacet pět let
- Subaru WRX Concept – nová kapitola
- Subaru Outback 2015 – projede polem i strání
- Subaru WRX STI – dokonalá adaptace