Přinášíme vám oficiální snímky nového McLarenu P1 a benzínem nasáklé informace, které se dostávají na povrch. Veřejnosti bude vůz představen na březnovém autosalonu v Ženevě.
Podle McLarenu to bude nejlepší auto pro řidiče a to jak na silnici, tak i na závodním okruhu. Vzhledem k vlastnostem MP4–12C nemáme důvod nevěřit kvalitám P1. McLaren se opět soustředil na funkční aerodynamiku – aktivní zadní křídlo plní rovněž funkci vzduchové brzdy, dále na hmotnost – pohotovostní hmotnost P1 by měla být na úrovni 1300 kilogramů (MP4–12C váží 1434 kg) a nejvíce se McLaren soustředil na řidiče, čemuž odpovídá minimalistická palubní deska, skořepinová sedadla (váha jedné sedačky je 10,5 kg), která počítají s tím, že posádka bude mít na hlavě helmy, a na úchyty pro 6bodové bezpečnostní pásy výrobce rovněž nezapomněl.
Sleduj video s McLaren P1
V kapličce, kde mají jiná auta obvykle rychloměr a otáčkoměr, se nachází sdružený digitální ukazatel, podobný dataloggeru závodních aut. Popravdě řečeno v kabině vozu nic nepřebývá, s odhlučněním se hodně šetřilo, přesto je zde klimatizace, satelitní navigace a prémiový audiosystém Meridian. Karoserie, palubní deska, sedadla a ještě mnoho dalších částí vozu mají jedno společné – jsou z karbonu. Za zády řidiče a spolujezdce je umístěn osmiválcový reaktor osazený dvěma turbodmychadly produkující (zatím nepotvrzený) výkon 588 kW (800 k). Na technická data si však budeme muset ještě počkat. Z modelu P1 by se mělo v budoucnu těšit jen 500 zájemců.
Podobné články:
- McLaren P1 – oficiálně
- FOTO/VIDEO: McLaren P1 GTR a McLaren F1 GTR bok po boku
- Porsche 918 Spyder se vyššího výkonu kvůli Ferrari a McLarenu nedočká
- Jakou barvu zvolit pro McLaren MP4-12C Spider?
- Exkluzivně: McLaren si koupíte i v České republice