Z dobře informovaných kruhů z „Jagu“ se dostala na svět informace o tom, že automobilka připravuje nadupanou verzi kupátka F-type.
Prozatím se prodává F-type jako roadster s šesti a osmiválci pod přední kapotou. V září na autosalonu ve Frankfurtu se objeví verze coupé. Maximem výkonu tedy prozatím bude 495 koní generovaných pětilitrovou V8. Verze, o které je řeč (R-S), by měla nabídnout výkonovou špičku o 200 koní výše. Technicky tohoto parametru ale Jaguar nedosáhne úpravou osmiválce, půjde cestou hybridu. Pravděpodobně…
Mělo by vás zajímat: Jaguar pro model F-type slibuje manuální převodovku
Po vzoru studie C-X75 z roku 2010 by tedy měl být nejsilnější Jaguar hnán vpřed elektromotory. V tomto případě by mělo jít o přeplňovaný čtyřválec, objemu 1,6 litru, v kombinaci s dvojicí elektromotorů. Maximální rychlost tohoto bolidu z Británie by se měla pohybovat kolem hranice 320 km/h. Pro zvýšení vizuální atraktivity bude nejsilnější F-type R-S mimo vybavení výraznějším bodykitem lakován do odstínu French Racing Blue. Ten je již aplikován u typu XKR-S. Pokud tato verze skutečně vznikne, tak bude ke koupi nejdříve v roce 2016.
Názor TopDrive
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.V současné době má Jaguar pro své vrcholné modely k dispozici motor V8, jehož výkon u všech modelů (XK-R, XJR, XF-R resp. jejich verzí R-S) úspěšně zvyšuje pomocí kompresu. To je osvědčená cesta, kterou má Jaguar dobře prošlapanou, takže ke čtyřválcové šestnáctistovce se stavíme trochu skepticky a stejně by to mohli vnímat i zákazníci Jaguaru. Pokud dojde na hybridní pohon, jako že asi ano, tak spíše vsázíme na kombinaci elektromotoru s nějakým „současným“ benzínovým V6 či V8 motorem.