Na 25. říjen 2013 naplánovalo BMW premiéru řady 2, která odstartuje karosářskou verzí coupé. K mání bude i nejsilnější verze M235i. TopDrive vám přináší první informace.
BMW s řadou 1 udělalo totéž, co s řadou 3. Verze coupé a kabriolet ponesou označení samostatné řady. Řada 1 se tak bude nabízet pouze v provedení hatchback s třemi či pěti dveřmi, zatímco coupé a kabriolet budou označovány jako řada 2. A právě řada 2 coupé se dnes dočkala své oficiální premiéry. Nejde však o žádné překvapení, více či méně odtajněné snímky kolují už nějakou dobu internetem a samotné BMW ukázalo dvojkové coupé ve svém videoklipu upozorňující na datum dnešní premiéry.
Viděli jsme na vlastní oči: BMW 4 coupé
Contents
Nové tvary, známá technika
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.BMW řada 2 vychází z technického základu řady 1. Základní konfigurace je tedy typicky bavorácká – motor vpředu, pohon zadních kol a 6stupňová manuální převodovka. Pohon všech kol xDrive stejně jako 8stupňová automatická převodovka budou k mání na seznamu příplatkové výbavy.
Pod přední kapotou se objeví čtyřválcové dieselové agregáty s výkony 105 kW/143 k (model 218 d), 135 kW/184 k (model 220d), 160 kW/218 k (model 225d) a benzínové agregáty – čtyřválec 220i s výkonem 135 kW/184 k a pak vrcholný šestiválec M235i. Motory jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva, systémy Valvetronic a Double VANOS a pochopitelně dvoukomorovými turbodmychadly, které BMW označuje jako Twin Power Turbo.
Volba pro náročné: M235i
Model M235i bude pohánět stejný motor jako M135i, tedy šestiválec 3,0 l spřáhnutý s manuální či automatickou převodovkou. Vůz bude standardně vybaven M sport paketem (exteriér a interiér), černými koncovkami výfuku, sportovním podvozkem a silnější brzdovou soustavou s modře lakovanými brzdovými třmeny. Otázkou je výkon, zdali bude identický s M135i, tedy 235 kW/320 k a 450 Nm nebo bude pod kapotou „dvojky“ o nějakého toho koníka více. Maximální rychlost obou vozů bude stejná (250 km/h), ale v akceleraci bude M235i rychlejší. Stovku bude dávat za 4,8 s, zatímco M135i to umí za 5,1 sekundy. Momentálně nemáme informaci, jestli i M235i dostane volitelně pohon xDrive, ale předpokládáme, že ano.
Čtěte našeho průvodce koupí BMW M135i.
Ceny
Ceník vám co nejdříve představíme. Model 218d by měl začínat těsně pod hranicí 800 000,– korun a vrcholná M235i bude za 1,1 mil. Kč.
Zúčastnili jsme se testování M modelů na mosteckém autodromu.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Názor TopDrive
Modelová řada 2 v nás vyvolává vzpomínky na legendární řadu 02. Model M235i je tak jakýmsi duchovním nástupcem 2002 Ti/2002 Tii.
Přestávám BMW rozumět. Proč řada 4 a proč řada 2? Jen další ilustrace toho, že klienti neví co chtějí a tudíž vyhledávají „převratné novinky“ bez reálného smyslu.
v příštím roce očekávám modely jako řada 2,5 a 4,5 s vrcholnými motorizacemi 2,535i a 4,535i…
V BMW by Vám vysvětlili, že je to zjednodušení. Takhle budete vědět, že řada 1 je jen hatchback, a řada 2 coupé a kabriolet. Fakticky jde o narůstání modelových řad. Aktuálně: 1,2,3,4,5,6,7, Z4, X1, X3, X5,X6…X4 je za dveřmi. Prakticky to na kvalitách jednotlivých aut nic nemění (doufejme). Tahle nová dvojka ve mě opravdu vyvolává vzpomínky na 2002ku. Malé mrštné auto pro zábavu. Řada 4 se posouvá do sféry větších pohodlných coupé.