reklama Suzuki

Volkswagen se nově připravenou limitovanou edicí „Brouka“ vrací k úspěšné verzi z roku 1973. Ta byla známa jako Gelb-Schwarzer Renner a nabízela výrazný vzhled a zvednutý výkon motoru.

Původní „brouk“ dosahoval maxima výkonu, na dnešní dobu pro „ostrou“ verzi, žalostných 54 koní. Nové GSR nabídne koní 211 (155 kW) z dvoulitru TSI nové generace EA888. Tím se tato „limitka“ stane prozatím nejvýkonnější verzí novodobého brouka. Stovky dosáhne za 7,3 sekundy a ručička rychloměru se zastaví na čísle 229 km/h. O přenos kroutícího momentu až 280 Nm se postará šestistupňový manuál nebo šestistupňová dvouspojková automatika DSG. V základní ceně budou obsažena devatenáctipalcová litá kola Tornado obutá do gum šíře 235 mm.

reklama Isuzu

Hlavním lákadlem je ale především design volně navazující na „originálního brouka“. Kombinuje výrazný žlutý lak s černými prvky kapoty, střechy a víka zavazadelníku. Ty doplňuje černá linka na boku s nápisem GSR. Aby dostál svému ostřejšímu charakteru, bude Beetle GSR vybaven sadou R-Line obsahující výrazněji klenutý přední nárazník, vytažené boční prahy a zadní nárazník s módním difuzorem.

Ošizen nezůstane ani prostor posádky, černá se zde decentně snoubí se žlutě prošitými sedadly, volantem a řadičkou. Nechybí nezbytné plaketky s výrobním číslem a sedadla se zvýrazněným bočním vedením. Pro ty, pro něž by byla žlutá verze příliš křiklavá, bude v nabídce i šedo-černá barevná kombinace. Celkem bude vyrobeno pouhých 3500 exemplářů (stejně jako původního GSR). V showroomech by se měly první kusy ukázat během letošního podzimu za prozatím nespecifikovanou cenu.