Luxus a image Jaguaru už nemusí být nedostupným snem. Jaguar XF Diesel spojuje tradiční hodnoty značky s úspornými motory. A cena je tím největším překvapením!

Není pochyb o tom, že vozům, jako je Jaguar sluší silný benzínový osmiválec. Do modelu XF si můžete vybírat mezi atmosférickým a kompresorem přeplňovaným pětilitrem s výkony 385 a 500 koňských sil. Ale pro správce firemních flotil už nemusí být šelmy z Coventry tabu, protože XFko se nabízí i s dvojicí naftovým motorů, šestiválcem a čtyřválcem.

Třílitrový šestiválec V6 Diesel nabídne hned 177 kW (240 k) a V6 Diesel S pak 202 kW (275 k) a 600 Nm točivého momentu. Výrobce udává, že obě verze si mimo město vystačí s 5 litry paliva na každých 100 kilometrů. Kombinovaná spotřeba činí 6,3 l/100 km. Zásluhu na tom má 8stupňová automatická převodovka, o kterou nebyl ošizen ani 2,2 litrový naftový čtyřválec. Ten nabízí „jen“ 140 kW (190 k), ale přesto velmi solidních 420 Nm točivého momentu, který může díky krátkodobému overboostu vzrůst až na hodnotu 450 Nm. Vůz je vybaven inteligentním systémem Stop/Star pomáhajícím ušetřit nějaký ten litřík paliva. Kombinovaná spotřeba tohoto 1745 kilogramů těžkého auta činí pouhých 5,4 l/100 km a mimo město dokonce 4,8 l/100 km. Na závěr to nejdůležitější číslo – naftové koťátko XF 2,2 Diesel startuje na ceně 1 089 720 korun. Takže pryč s předsudky!